Bisnode Consumer Intelligence

Få samlet og opdateret alle dine data ét sted og vær på forkant med persondataforordningen

Vil du høre mere om løsningen?
check_fat_green.png

Sørg for at alle dine kundedata er opdaterede og korrekte på tværs af systemer

check_fat_green.png

Spild ikke tid på forældede oplysninger, dubletter og manuelle indtastninger

check_fat_green.png

Øg din konverteringsgrad og giv dine kunder den bedste service

Få et 360 graders overblik over dine kunder

Få et 360 graders overblik over dine kunder

Bisnode Consumer Intelligence sikrer at I altid har smarte data lige ved hånden. Ved at kombinerer og forbinde jeres egne data med vores unikkedata samt andre online datakilder får i let et 360 graders overblik over jeres kunder.

Dette vil ikke kun kunne ses i form af en højere konverteringsrate, men også sikre at jeres database altid er opdateret med seneste informationer.

Den bedste måde at arbejde med forbrugerdata på

Den bedste måde at arbejde med forbrugerdata på

Bisnodes løsning BCI er en nordisk webservice-løsning, som håndterer, strukturerer og vedligeholder kæmpe mængder data.

Ved hjælp af BCI kan du automatisere og forenkle din måde at arbejde med data på. Webservicen samler simpelthen alle dine kundedata for dig og sørge for, at de altid er opdaterede og korrekte på tværs af alle de systemer, du arbejder i. Ved at påføre en unik henvisningsnøgle på alle personer i din database, slipper du for manuelle opslag og opdateringer, du opretter ikke dubletter, du undgår tastefejl og fejludsendelser, og samtidig mindsker du risikoen for lave fejl og have uorden i dine kundedata.

Arbejd smart med din kundedata

Kan du relatere til, at returpost er virkelig irriterende at skulle håndtere, og at det ikke er det sjoveste i verden at vedligeholde kundedata, så vil Bisnode Consumer Intelligence være en kæmpe hjælp for dig.

   

Retten til at blive glemt

      Forestil dig, at du har en kunde, som ringer og vil vide præcis,
hvilke informationer du har om hende. Med den nye persondataforordning har alle
privatpersoner nemlig ret til at blive glemt og ret til at få sine privatoplysninger
slettet hos dig som virksomhed. Med blot få klik kan du tjekke kunden på tværs
af alle dine systemer og give besked tilbage.
       
     

Tastefejl og dubletter hører til fortiden

      BCI er en Master Data løsning, som betyder, at du får sammenkørt
alle dine kundedata på tværs af systemer, og at du kun skal opdatere
data ét sted. På den måde har du ikke den samme person registreret
flere gange uanset, hvor mange platforme du arbejder på, og du vil
altså undgå dubletter. Samtidig vil både du på en simpel og nem måde
oprette dine kunder via BCI'en, således der ikke kommer tastefejl i deres kontaktoplysninger.
       
     

Få flere salg i hus og undgå fejludsendelser 

      For mange kunder er lange kontaktformularer en barriere for køb,
så derfor skal processen være så smidig som muligt, når kunderne
er klar til at trykke "køb" på dit website. Med BCI'en sparer du dine
kunder for en masse tid, da du hjælper dem med at udfylde formularerne,
fordi du allerede har deres oplysninger i webservicen. Du får altså flere salg i hus,
og kunderne får en god oplevelse, når de handler hos dig. Og oven i det,
får kunderne også leveret deres produkter korrekt, da du altid har de rigtige
adresseoplysninger. Slut med fejludsendelser og klager fra kunder, som ikke har modtaget det de har bestilt.
       
     

Følg med i ændringer hos dine kunder

      Dine kunder flytter konstant, de ændrer telefonnummer, de skifter navn,
og de gennemløber forskellige livsfaser. Sørger du for at holde dig opdateret
om disse ændringer, så din kommunikation til kunderne altid er relevant og rammer plet?
Oftest er svaret nej. Men med BCI'en behøver du faktisk ikke gøre noget
aktivt for at følge med i ændringerne – du kan nemlig få besked helt automatisk.

Hele virksomheden kan få gavn af Bisnode Consumer Intelligence

Marketing

Din kommunikation og dine budskaber bliver langt mere personspecifikke, og du sikrer konstant relevans, når du kender dine kunders adfærd og livsstil. Det vil sikre dig mere respons og mere involvering fra dine modtagere på tværs af alle dine kommunikationskanaler.

Salgsafdelingen

Har du fysiske butikker, hvor ekspedienter skal registrere og oprette nye kunder eller medlemmer, så letter BCI’en deres arbejde væsentligt. Færre indtastninger, færre fejl og flere glade kunder.

IT-afdelingen

For IT-afdelingen er BCI’en virkelig også en hjælpende hånd. Tænk på at I slipper for en stor bunke manuelle dataopdateringer, for langsommelige opdateringsprocesser og for ineffektive import- og eksportjobs.

Kundeservice

Dine kollegaer i kundeservice vil kunne hjælpe kunderne meget hurtigere ved altid at have de rigtige oplysninger og nem adgang til kundedata på tværs af systemer. Samtidig ved kundeservicemedarbejderen altid, hvordan kunden bedst og nemmest for hjælp, og de kan nemt dirigere kunden det rette sted hen.

Lindex kundecase

"Bisnode Consumer intelligence passer godt til vækstvirksomheder"

Lindex har fået en løsning, som ikke bare gjorde det let for deres kunder at melde sig ind i deres kundeklub, men samtidig fik Lindex selv også effektiviseret dele af deres arbejdsprocesser i form af opdatering og vedligeholdelse af medlemsoplysninger.

Læs casen

Bisnode Consumer Intelligence i detaljer

Webservice

Få viden om forbrugere i Sverige, Norge, Finland og Danmark Bisnode Consumer Intelligence er en nordisk løsning, som indeholder informationer om forbrugere i alle de nordiske lande. Vi identificerer hver enkelt person uanset land og knytter en unik henvisningnøgle på personen. Det betyder, at du altid kan finde frem til en specifik person uanset, hvor mange systemer person er oprettet i, så længe de alle er koblet til Bisnode Consumer Intelligence webservicen.

Læs mere om vores API

Vores API giver dig adgang til vores forbruger- og analysedata i realtid. Bliv klogere på, hvordan du kommer i gang med Bisnode Consumer Intelligence på vores Developer Portal.



Lovgivning

Bliv GDPR compliant i din måde at arbejde med data på I maj 2018 træder EU's nye generelle forordning om databeskyttelse i kraft. Forordningen erstatter lokal lovgivning og indeholder vigtige forskelle på, hvordan virksomheder skal behandle kundedata. Forordningen vil give mange virksomheder svære udfordringer, men her kommer Bisnode Consumer Intelligence ind i billedet. Løsningen gør det nemlig lettere for dig at behandle lagrede kundedata i overensstemmelse med lovgivningen.

Med BCI kan du blandt andet:

  • På anmodning let hente alle lagrede oplysninger om en person
  • Effektivt identificere lagrede oplysninger om en person, uanset system

Læs mere om persondataforordningen her

Løsningen i praksis

Consumer Search

Med Consumer Search integreret i dine forretningssystemer kan du søge efter og validere forbrugerdata i real time. Consumer Search søger automatisk efter og udfylder kundeoplysninger, og dermed forenkles registreringsprocessen for slutkunden, hvilket fører til en forbedret kundeoplevelse i forbindelse med onlinekøb eller i butik.

Consumer Monitor

Med Consumer Monitor kan du overvåge din kundedatabase ud fra forskellige parametre og få oplysninger direkte, når oplysninger eller forhold ændres. Du kan fx overvåge en person, hele kundedatabasen eller de kunder, som er ændret siden sidste gennemgang. Med Consumer Monitor får du en unik identificering af hver enkelt valideret kunde, som derefter kan anvendes som nøgle til at hente de oplysninger, du skal bruge, efter behov

Consumer Enrichment

Med Consumer Enrichment kan du, ud over basisoplysninger som navn og adresse, også få adfærdsinformation om dine kunder, som fx købekraft, livsfase og uddannelsesniveau. Disse oplysninger giver dig øget indsigt i dine kunder og mulighed for at blive mere relevant og træfsikker i din kommunikation gennem hele kundelivscyklussen.

Vil du høre mere om Bisnode Consumer Intelligence?

Nysgerrig? Vil du høre mere om produktet eller har du spørgsmål?