B2c markedsføring

Find nye kunder - gør dem loyale og sælg mere til dem

Kom i gang
checkmark.svg

Brug analysedata til at forstå dine kunder og deres behov

checkmark.svg

Effektiv leadgenerering og smart segmentering er vejen frem

checkmark.svg

Sørg for at dine kundedata er opdaterede og korrekte

Datadrevet kommunikation skaber vækst

Datadrevet kommunikation skaber vækst

Alverdens data florerer rundt på nettet og i skyerne. Der ligger et helt univers af data for vores fødder og venter på at blive til brugbar viden. Faktisk producerer vi hver eneste dag enorme mængder af data i næsten alt, hvad vi foretager os. Vi arbejder og logger data i diverse online systemer, vi observeres af sensorer, vi bruger de sociale medier, vi har adgangskoder til alting, og vi bruger internettet som aldrig før. Vi er stort set digitale i alt, hvad vi gør. 

Men bruger du alt den viden i dine salgs- og markedsføringsaktiviteter og øvrige forretningsgange? Oftest er svaret nej – men fakta er, at datadrevne virksomheder i gennemsnit er 6 % mere profitable end dem, der ikke er. Arbejder du intelligent med segmentering og datadrevet markedsføring kan du sende de rigtige budskaber til de rigtige kunder på det rigtige tidspunkt og gennem den rigtige kanal. Arbejder du i stedet ud fra gæt og mavefornemmelser, skyder du i blinde, når du skal kommunikere med dine kunder, og så bliver responsraten ofte lav, og dine kampagner fejler.

Det hele handler om at skabe kommunikation og markedsføring, som både er personlig og yderst relevant for den enkelte modtager. Derfor skal du kende dine kunder - deres adfærd, deres holdninger, deres interesser og deres livsstil. Og det kan vi hjælpe dig med - vi har nemlig masser af data om danske og udenlandske forbrugere.

Brug data til at få bedre indsigt i dine kunder

Brug data til at få bedre indsigt i dine kunder

Udnyt den viden du har i din kundedatabase og skab resultater

  • Få nem, hurtig og direkte adgang til de nyeste informationer på alle personer, så du sparer tid på manuelle oprettelser og datavedligeholdelse
  • Få en opdateret database uden dubletter og undgå dobbeltarbejde
  • Få yderligere viden om dine kunder - fx om deres boligsituation, deres biler, deres forbrugertyper osv.
Konvertér flere kunder

Konvertér flere kunder

Effektiv leadgenerering og succesfulde kampagner

  • Anvend smarte segmenteringsværktøjer til at finde frem til præcis de forbrugertyper, som er relevante for dig.
  • Brug de kommunikationskanaler dine kunder vil reagere på - sociale medier, nyhedsbreve, telemarketing osv.
  • Opdel dine kunder i forskellige kommunikationsgrupper og differentier dine budskaber.
Brug din tid, hvor den skaber værdi

Brug din tid, hvor den skaber værdi

Effektivisér arbejdet ved at prioritere kunderne

  • Få kortlagt potentialet i din database og i markedet, så du ved, hvor din tid er bedst givet ud.
  • Brug ikke tid på manuelle markedsundersøgelser og google søgninger - få leveret komplette ringelister og e-mail marketing permissions i stedet.
  • Fokusér på de kunder som er loyale og som gladeligt køber flere produkter hos dig.

Hvor godt kender du dine kunder? Ved du fx, hvordan de bruger deres fritid? Om de ejer eller lejer deres hus? Om de bor i byen eller på landet? Eller om de stemmer rød eller blå blok?

Med det fulde overblik over potentialet i din database og i markedet, kan du både pleje de kunder, du har, og bruge viden om de gode kunder til at finde frem til nye potentielle kundeemner. Et andet interessant spørgsmål er, om du ved præcis hvem dine loyale kunder er? Og hvad der kendetegner de kunder, som på ingen måde overvejer at skifte leverandør. Sørg for at kende til kundernes baggrund, livsstil, adfærd og oplevelse af dig som leverandør.

Brug tid på at analysere din kundeportefølje og skab den bedste forudsætning for øget salg til eksisterende kunder men også for at finde nye.

I Bisnode arbejder vi med Cameo profiltyper, når vi segmenterer forbrugere. Cameo er en statistisk inddeling af de danske forbrugere i 46 forskellige forbrugertyper, som har hver sine karakteristika.

LÆS MERE OM CAMEO TYPERNE I VORES CAMEO BOG

Èn ting er sikker, når snakken falder på data - og det er, at data hele tiden ændrer sig. Det kan blandt andet være, at personer flytter adresse, skifter navn, bliver gift, afgår ved døden, får beskyttet identitet eller skifter telefonnummer. I løbet af et år ændres 20-25 % af alle oplysninger i danske kundedatabaser. 

Derfor skal du sørge for at have styr på dataopdateringen for ikke at bruge tid og penge på personer, som du alligevel ikke kan komme i kontakt med, pga. du ikke har de nyeste oplysninger. Vi anbefaler derfor, at du løbende opdatere din database, så du kan effektivisere dit ressourceforbrug og øge kvaliteten i dine i salgs- og marketingaktiviteter.

 

Hvor godt kender du dine kunder?
Alt efter hvor godt du kender dine kunder og kan definere, hvad der er vigtigt for, at din kampagne rammer plet, så kan en segmentering bestå af et enkelt segmenteringsparameter, eller vi kan kombinere flere forskellige kriterier for at indsnævre målgruppen. Vi sammenkæder data fra forskellige kilder, så du får præcis den viden, du har brug for i din kampagneplanlægning.

Du kan finde frem til den helt rette målgruppe ud fra:

  • Køn
  • Alder
  • Bopæl
  • Husstandsindkomst
  • Uddannelse
  • Antal børn
  • Biler
  • Hustype
  • Holdninger
  • Interesser og livsstil

Når vi har identificeret den rigtige målgruppe, får du leveret en fil med alle oplysningerne - og så kan du nærmest igangsætte din kampagne med det samme.

Når vi arbejder med segmentering af forbrugere, bruger vi primært med vores segmenteringsværktøj Cameo til at finde den helt rette målgruppe.

Læs mere om cameo typerne her

Skift mavefornemmelser ud med fakta og inddrag data i dine aktiviteter ud mod kunderne. Du sikrer langt mere relevans i dine budskaber og mere effektivitet, hvis du tager udgangspunkt i den viden, du allerede har. Der ligger guld i din database, hvis du har opsamlet informationer om kunderne - fx fra salgsordre, kampagner, arrangementer, opsigelser og kontaktformularer. Alt det data kan vi sætte i system og kæde sammen med eksterne informationer om forbrugernes livsstil, demografi, adfærd og deres holdninger. Vi anvender data mining, når vi arbejder med kundedatabaser - såkaldt Big Data, hvor vi gennem forskellige data mining værktøjer finder helt ny viden om dine kunder.

Cameo analyse
Med en Cameo analyse kan du blive klogere på dine kunder ved at få identificeret de kundetyper, der er repræsenteret i din kundedatabase. Dette giver viden om hvor i markedet, der findes mersalgspotentiale.

Medie- og holdningsanalyse
En medie- og holdningsanalyse undersøger dine kunders medieforbrug og fortæller dig om dine kunders holdninger og adfærd inden for en lang række parametre.

Oplandsanalyse
Med en oplandsanalyse får du et detaljeret billede af forbrugerne i et bestemt område, som enten udgøres af specifikke postnumre eller af en radius fra et givent punkt.

Krydssalgsanalyse
Med en krydssalgsanalyse identificeres potentialet i en bestemt, eksisterende kundegruppe i din kundedatabase.

Churnanalyse
Med en churnsanalyse får du klarhed over, hvilke kundetyper der er dine mest loyale og lønsomme kunder.  Denne viden kan med fordel bruges til at optimere dine loyalitetssikrende ressourcer overfor de kunder, du er i størst risiko for at miste.

Distributionsanalyse
En analyse af din distributionsplanlægning giver dig viden om, hvordan du bedst distribuerer dine tilbudsaviser til netop de husstande, som er interesseret i dine produkter. Du får værdisat alle danske husstande og undgår derved at bruge reklamepenge på at sende tilbudsaviser til personer, som ikke handler hos dig. 

Kundespecifikke analyser
Vi laver gerne individuelle analyseløsninger, som tager udgangspunkt i præcis dine behov og problemstillinger. Vi har dataeksperter siddende, hvis speciale er at finde trends og sammenhænge i din database, der sætter dig i stand til at agere proaktivt overfor både eksisterende og nye kunder. 

I Bisnode arbejder vi med mange forskellige former for leadgenerering. Blandt andet hjælper vi dig med permission marketing og online leadgenerering - på den måde indsamler du hurtigt og nemt nye B2C leads, som har potentiale for at blive kunder hos dig.

Online leadgenerering til Telemarketing / Direct Marketing via Surveys
Surveyen giver mulighed for at ramme en meget præcis målgruppe, da vi altid spørger ind til de mest almindelige demografiske baggrundsvariable. 

Online leadgenerering til Telemarketing / Direct Marketing via banner eller e-mail
Modsat Surveyen udarbejdes der en Online-kampagne med bannere i forskellige formater, som placeres på udvalgte hjemmesider samt i udvalgte nyhedsbreve.

Permission Marketing til e-mail / nyhedsbrev
Har du ikke behov for at kontakte en potentiel kunde via telefon eller Direct Mail, kan du alternativt indsamle e-mail-adresser. 

Hos Bisnode går vi i front for at overholde gældende love og regler vedrørende håndtering af data, og vi har altid fuld fokus på at beskytte vores egne og vores kunders data i henhold til persondataforordningen.

Læs mere her

Europakommissionen og Europa-Parlamentet har udviklet den nye persondataforordning General Data Protection Regulation (GDPR) for at beskytte individers personoplysninger i den digitale verden, vi lever i. Persondataforordningen vil erstatte lokale databeskyttelseslove og vil være gældende i alle lande i EU. Få overblikket over, hvilke væsentlige ændringer persondataforordningen medfører.

Persondataforordningen i hovedoverskrifter

Vil du i gang med datadrevet markedsføring?

Bliv kontaktet

Bliv kontaktet

Vil du modtage vores nyhedsbrev?
Ring til os

Ring til os