Data er vejen frem for salg og marketing
Alverdens data florerer rundt på nettet og i skyerne. Der ligger et helt univers af data for vores fødder og venter på at blive til brugbar viden. Faktisk producerer vi hver eneste dag enorme mængder af data i næsten alt, hvad vi foretager os. Vi arbejder og logger data i diverse online systemer, vi observeres af sensorer, vi bruger de sociale medier, vi har adgangskoder til alting, og vi bruger internettet som aldrig før. Vi er stort set digitale i alt, hvad vi gør.
Men bruger du alt den viden i dine salgs- og markedsføringsaktiviteter og øvrige forretningsgange?
Oftest er svaret nej – men fakta er, at datadrevne virksomheder i gennemsnit er 6 % mere profitable end dem, der ikke er. Arbejder du intelligent med segmentering og datadrevet markedsføring kan du sende de rigtige budskaber til de rigtige kunder på det rigtige tidspunkt og gennem den rigtige kanal. Arbejder du i stedet ud fra gæt og mavefornemmelser, skyder du i blinde, når du skal kommunikere med dine kunder, og så bliver responsraten ofte lav, og dine kampagner fejler.
Vil du gøre op med beslutninger truffet på mavefornemmelser?
Så skal du have en struktureret tilgang til dataopsamling og bruge fakta og viden om kunder og markedet i det daglige arbejde. Vi hjælper dig gerne i gang med dataarbejdet, så du kan finde mønstre og sammenhænge, som gør dig klogere på dine kunder. Når informationer sættes i system, bliver data til værdifuld og brugbar viden. Du kommer ganske enkelt til at kende dine kunder bedre, end de selv gør det.