b2b markedsføring

Find, fang og fasthold nye kunder

Kom i gang
checkmark.svg

Få højere ROI på kampagner med differentierede budskaber

checkmark.svg

Segmentér dine kunder og øg jeres omsætning

checkmark.svg

Arbejd kun ud fra kvalitetsdata og brug tiden på de rigtige kunder

Data er vejen frem for marketing og salg

Data er vejen frem for marketing og salg

Alverdens data florerer rundt på nettet og i skyerne. Der ligger et helt univers af data for vores fødder og venter på at blive til brugbar viden. Faktisk producerer vi hver eneste dag enorme mængder af data i næsten alt, hvad vi foretager os. Vi arbejder og logger data i diverse online systemer, vi observeres af sensorer, vi bruger de sociale medier, vi har adgangskoder til alting, og vi bruger internettet som aldrig før. Vi er stort set digitale i alt, hvad vi gør. 

Men bruger du alt den viden i dine salgs- og markedsføringsaktiviteter og øvrige forretningsgange? Oftest er svaret nej – men fakta er, at datadrevne virksomheder i gennemsnit er 6 % mere profitable end dem, der ikke er. Arbejder du intelligent med segmentering og datadrevet markedsføring kan du sende de rigtige budskaber til de rigtige kunder på det rigtige tidspunkt og gennem den rigtige kanal. Arbejder du i stedet ud fra gæt og mavefornemmelser, skyder du i blinde, når du skal kommunikere med dine kunder, og så bliver responsraten ofte lav, og dine kampagner fejler.

Vil du gøre op med beslutninger truffet på mavefornemmelser?
Så skal du have en
struktureret tilgang til dataopsamling og bruge fakta og viden om kunder og markedet i det daglige arbejde. Vi hjælper dig gerne i gang med dataarbejdet, så du kan finde mønstre og sammenhænge, som gør dig klogere på dine kunder. Når informationer sættes i system, bliver data til værdifuld og brugbar viden. Du kommer ganske enkelt til at kende dine kunder bedre, end de selv gør det.

Brug data til at lære dine kunder at kende

Brug data til at lære dine kunder at kende

En opdateret kundedatabase giver mærkbare resultater

  • Øg kundetilfredsheden og giv kunderne den bedste service ved at have indblik i deres virksomhed.
  • Differentier kunderne fra hinanden ud fra deres forskellige karakteristika og brug tiden på de mest lønsomme og loyale kunder.
  • Ram altid plet med din markedsføring ved at have styr på dine kontaktpersoner og deres fokusområder.
  • Arbejd kun ud fra opdaterede data, så du undgå fejludsendelser og ikke fremstår uprofessionel i din dialog med kunderne.
Højere konverteringsrater og bedre ROI

Højere konverteringsrater og bedre ROI

Find nye kunder i vores smarte segmenteringsløsninger

  • Find nye kunder på tværs af stort set alle lande i verden - segmentér dem ud fra branche, størrelse, geografi osv.
  • Målret dine budskaber mod de kunder, der med stor sandsynlig vil købe dine produkter.
  • Kortlæg dine forskellige kundegrupper og prioriter dem i forhold til hinanden ud fra potentiale.
Hav altid adgang til opdateret data om kunderne

Hav altid adgang til opdateret data om kunderne

Bisnodes integrationsløsninger sørger for, at du altid har de nyeste data.

  • få nem, hurtig og direkte adgang til de nyeste informationer på alle virksomheder, så du sparer tid på manuelle oprettelser og datavedligeholdelse
  • få en opdateret database uden dubletter og undgå dobbeltarbejde
  • tjek kundernes økonomi og foretag målgruppesøgninger direkte i dit eget CRM eller ERP-system
Kundecase

ved hjælp af smart data får dsb langt flere erhvervskunder

Vi er dagligt i kontakt med rigtig mange virksomheder, som kunne blive nye kunder på vores erhvervskort. Med hjælp fra Bisnode og det analysedata vi får leveret, kan vi koncentrere os om de emner, som har det største potentiale for at blive kunder.

Læs mere

Hvor godt kender du dine kunder? Ved du fx, hvor meget de i gennemsnit køber for hos dig? Hvordan udviklingen i deres økonomi er? Eller hvor meget du potentielt kan mersælge til dem? Sørger du for at komme helt vejen rundt om de kunder, du er i dialog med?

Med det fulde overblik over potentialet i din database og i markedet, kan du både pleje de kunder, du har, og bruge viden om de gode kunder til at finde frem til nye potentielle kundeemner. Et andet interessant spørgsmål er, om du ved præcis hvem dine loyale kunder er? Og hvad der kendetegner de kunder, som på ingen måde overvejer at skifte leverandør. Sørg for at kende til kundernes baggrund, branche, udvikling og oplevelse af dig som leverandør og samarbejdspartner.

Brug tid på at analysere din kundeportefølje og skab den bedste forudsætning for øget salg til eksisterende kunder men også for at finde nye. 

Vidste du, at ca. 20 % af dine kunder vil være svære at komme i kontakt med til næste år? De kan for eksempel have fået ny adresse, nyt telefonnummer eller måske et helt nyt navn. Det er derfor ikke nok at indsamle informationer på dine kunder - du skal også vedligeholde dem. Ellers bliver det rigtig svært at skabe succesfulde kampagner, sende fakturaen det rigtige sted hen og yde kunderne god service, når de kontakter dig. Holder du ikke styr på dine data, kan det være en dyr affære, og du kan komme til at fremstå uprofessionel i kundernes øjne. 

Her er par eksempel erpå nogle af de ændringer, der sker på en måned:

  • 40.000 virksomheder lukker på et år - pga. fusion, konkurs mv.
  • 85.000 opdateringer laver vi hvert år i adresseændringer.
  • Alene på en måned registrerer vi over 2.000 ændringer i virksomheders telefonnumre.

Vi hjælper dig gerne med at sikre, at dine oplysninger altid er korrekte. Vi opdaterer alle dine kunde- og leverandøroplysninger i din database ud fra relevante og officielle kilder og supplerer desuden med de oplysninger, som du mangler. Herudover beriger vi gerne med yderligere viden om dine kunder og om dit markedspotentiale. 

Her er et udpluk af din viden, vi kan give dig:

  • Hvor mange dubletter du har i din database, og hvor mange forældede oplysninger du har
  • Hvilke brancher, hvilke virksomhedsformer og hvilke geografiske placeringer du er stærkest inden for, og hvilke du med fordel kunne fokusere mere på
  • Om dine kunder har en høj eller lav betalingsevne
  • Om dine kunder kommer til at vokse eller ej i løbet af de kommende år

Al den viden kan du få leveret som engangsanalyser, eller du kan få integreret opdateret data direkte ind i dine egne systemer. Integrerer du data, får du helt automatisk adgang til de nyeste informationer om dine kunder og leverandører, og de bliver vedligeholdt, uden du skal røre en finger. På den måde undgår du gammelt og forældet data, og du slipper samtidig for manuelle opdateringer.

Ved hjælp af Bisnodes segmenteringsværktøjer hjælper vi dig, som arbejder med direct mail, telemarketing, kampagneplanlægning og salgsaktiviteter med nemt at kortlægge målgrupper og potentielle kunder. Med et hav af forskellige segmenteringsmuligheder, hjælper vi dig med at finde frem til de kunder, du gerne vil i dialog med.  

Eksempler på de kriterier du kan segmentere markedet ud fra:

  • Branche
  • Antal ansatte
  • Geografi
  • Virksomhedsform
  • Eksport/import
  • Privat/offentlig
  • Koncernforbundet
  • Nøgletal
  • Vækstprognose
  • Risiko og kreditværdighed
  • Kreditrating
  • Resultatændringer
  • Omsætningsændringer
  • Aktiekapital
  • Soliditet
  • Hændelsesrelationer
  • Nyligt registreret adm. dir.
  • Fusion/opkøb
  • Adresseændringer
  • Etableringsdato

Vi kan finde emnerne til dig ud fra de kriterier, som er vigtige for dig. Men du kan også få adgang til vores online løsninger, hvor du selv kan segmentere dig frem til potentielle kunder.

Her kan du fx få adgang til at prøve vores danske databaser.

Læs mere om Bisnode Profiler og prøv gratis 

 Læs mere om Navne & Numre Erhverv og prøv gratis

 

Skift mavefornemmelser ud med fakta og inddrag data i dine aktiviteter ud mod kunderne. Du sikrer langt mere relevans i dine budskaber og mere effektivitet, hvis du tager udgangspunkt i den viden, du allerede har. Der ligger guld i din database, hvis du har opsamlet informationer om kunderne - fx fra salgsordre, kampagner, arrangementer, opsigelser og kontaktformularer. Alt det data kan vi sætte i system og kæde sammen med eksterne informationer som virksomhedernes størrelse, branche, beliggenhed og meget mere. Vi anvender data mining, når vi arbejder med kundedatabaser - såkaldt Big Data, hvor vi gennem forskellige data mining tools finder helt ny viden om dine kunder.

Profil- og markedsdækningsanalyse
Med en profil- og markedsdækningsanalyse kan du blive klogere på dine kunder og få identificeret uafdækkede områder i markedet.

Prospect analyse
Med en prospect analyse bruges viden om dine eksisterende kunder til at vurdere potentialet i det samlede marked. På baggrund af en dyb kundeforståelse, kan du højne værdien af den enkelte kunde og finde potentielle kundeemner, som er helt sammenlignelige med dine bedste kunder.

Krydssalgsanalyse
Med en krydssalgsanalyse identificerer vi mersalgspotentialet i din kundedatabase. Du får viden om hvilke kunder, du med stor sandsynlighed kan sælge mere til.

Churnanalyse
Med en churnanalyse får du klarhed over hvilke kundetyper, der er dine mest loyale og lønsomme og hvilke kunder, der overvejer at søge nye græsgange.  Viden du med fordel kan bruge til at optimere dine loyalitetssikrende ressourcer overfor

Brancheanalyse
Få indblik i en eller flere udvalgte brancher, og bliv klogere på hvordan branchen udvikler sig - om der er fremgang eller nedgang. Og få kendskab til hvor mange virksomheder, der er i branchen samt deres økonomiske status. 

Kundespecifikke analyser
Vi laver gerne individuelle analyseløsninger, som tager udgangspunkt i præcis dine behov og problemstillinger. Vi har dataeksperter siddende, hvis speciale er at finde trends og sammenhænge i din database, der sætter dig i stand til at agere proaktivt overfor både eksisterende og nye kunder. 

Vil du i gang med datadrevet markedsføring?

Ring til os

Ring til os

Bliv kontaktet

Bliv kontaktet

Vil du modtage vores nyhedsbrev?