Isuzu fik en stigning på 300 % i kvalificerede kundeemner - takket være datadrevet digital markedsføring
Når det gælder data, er der inden for bilindustrien kutyme for, at man ikke tager nogen chancer. Men Jonas Lif, CRM Manager i International Motors, ønskede at basere sine beslutninger på et bredere grundlag for at øge nøjagtigheden af kundeopdyrkning. Med Bisnodes hjælp udviklede han et system til mere målrettet onlinemarkedsføring. Resultatet? Antallet af kvalificerede kundeemner er tredoblet.
International Motors er ansvarlig agent for Isuzu Motors i Sverige og for Subaru i Sverige, Finland, Danmark og Baltikum.
Subaru har du sikkert hørt om – men Isuzu Motors er specialiserede i pickupper, som primært sælges til virksomheder.
"Men Isuzu har også brug for at øge kendskabet til brandet blandt pickupejere – vi ønsker, at Isuzu skal være kundernes foretrukne valg, ligesom vi selvfølgelig også gerne vil øge omsætningen," fortæller Jonas Lif, CRM Manager i International Motors.