sergel reagerer så snart, der er ændringer i deres kunders økonomi

Kundecase

Sergel A/S

Selv kunder, der har eksisteret i årevis, kan pludselig få betalingsproblemer, og har du ikke sat processer op, som advarer dig i en sådan situation, kan du risikere at tabe rigtig mange penge. Hos Sergel arbejdes der proaktivt med kreditdata, så de altid har overblik over kundernes økonomiske situation og kreditrisici.

Shopping Mall with Crowd of Shoppers
"Dataløsningerne fra Bisnode er kommet helt ind under huden på vores forretning og er implementeret i nogle strategiske vigtige kreditprocesser."

Jane Poulsen, Head of Credit Risk, Sergel A/S

kort om sergel A/S

kort om sergel A/S
  • Sergel er eksperter inden for kreditstyring og inkasso
  • Er repræsenteret i 6 lande i Norden og Baltikum
  • 380 ansatte
  • Turnover 2016: 87 mio. euro

”Det har altid været vigtigt for os at have fuld kontrol over vores kunderelationer, og det får vi med opdaterede smart data fra Bisnode. Vi har faktisk samarbejdet med Bisnode i så mange år, at det er vanskeligt at huske, hvordan verden så ud inden. Dataløsningerne fra Bisnode er kommet helt ind under huden på vores forretning og er implementeret i nogle strategiske vigtige kreditprocesser,” fortæller Jane Poulsen, Head of Credit Risk.

”Gennem en overvågningsløsning fra Bisnode, er vi altid opdaterede på, hvordan økonomien ser ud hos vores kunder.."

..og vi får direkte besked, når der sker ændringer, som vi skal reagere på. Ændrer virksomheden status, adresse, ejerforhold eller ændres virksomhedens risikoprofil væsentligt, så modtager vi besked. Det giver os en unik mulighed for at agere proaktivt og foretage evt. forbehold i vores kreditgivning,” fortsætter Jane Poulsen.

Sergel i Danmark arbejder med kredit og inkassoløsninger af høj kvalitet og virksomheden lægger vægt på at møde enhver debitor i øjenhøjde. Alle henvendelser behandles med den rette mængde af forståelse og respekt – for at skabe den bedst mulige oplevelse for kunden – og vores kunders kunder. Desuden rådgiver og vejleder Sergel også kunder i optimering af kreditstyring og inddrivelse på konsulent basis.

”Professionel håndtering og hurtigt overblik over risiko er alpha omega for os. Vi får dagligt rigtig mange forespørgsler, så vi er afhængige af at have nem adgang til informationer, som giver os en retvisende og troværdig vurdering af kundens risiko. Derfor har vi integreret kreditdata fra Bisnode direkte ind i vores egne systemer, hvilket gør at vi kan foretage alle kreditvurderinger online og helt automatisk. Det er kun hvis en kundens situation kræver mere dybdegående behandling, at vi skal i gang med de manuelle processer – det kan fx være, at vi så tjekker kundens seneste årsrapport, ejerforholdet og ejerkredsen bag samt relevant historik omkring virksomheden”, forklarer Jane Poulsen.

”Vi sparer hver eneste dag utrolig mange penge i sparet tid og ressourceforbrug ved at have real time data lige ved hånden."

Og udover at vi er yderst tilfredse med Bisnodes løsninger, så har vi et fantastisk samarbejde. Bisnode vil lige som os selv gerne udfordre løsninger og vi ”leger sammen”, når vi skal prøve nye løsninger eller teorier og analyser af. Bisnode er meget fleksible og åbne overfor nye tiltag og ideer, som er og kan være til gavn for begge parter”, siger Jane Poulsen.

Sergel og Bisnode har også for nyligt indgået et samarbejde om at kunne tilbyde Sergels kunder adgang til Bisnodes kreditoplysninger direkte fra Sergels hjemmeside.

Lige som vi selv gerne vil minimere tab og effektivisere vores lønsomhed, vil vi også gerne hjælpe vores kunder med det.

Vi har mange typer af kunder hos os og ikke alle har behov for et fuld integreret kreditvurderingssystem hos sig selv. Til gengæld har de fleste behov for at kunne trække en kreditrapport eller foretage en simpel kreditvurdering af deres kunder på ad hoc basis. Det kan vi nu på en meget simpel og fleksibel måde hjælpe vores kunder med, takket være samarbejdet med Bisnode,” afslutter Jane Poulsen.

Læs mere om Sergel

POTENTIALEVURDÉR DINE KUNDER OG FOKUSÉR PÅ AT UDVIKLE DEM

POTENTIALEVURDÉR DINE KUNDER OG FOKUSÉR PÅ AT UDVIKLE DEM

Plej dine eksisterende kunderelationer

  • Styrk dialogen med dine kunder med datadrevet markedsføring
  • Maksimer indtjeningen med større andele af mersalg og krydssalg
  • Øg kundetilfredsheden og hold på flere af dine kunder
læs mere