God og proaktiv medlemsservice er i højsædet for PensionDanmark

Kundecase Datadrevet markedsføring

PensionDanmark har over 700.000 lønmodtagere i deres pensionsordning – hvilket vil sige, at mere end hver fjerde danske lønmodtager her pension hos selskabet. Det er altså en stor volumen, og man kunne argumentere for, at med så stor en kundeskare, kan det være svært at yde en personlig service. Men hos PensionDanmark er der stor fokus på medlemsinvolvering og direkte kontakt til det enkelte medlem.

 

Proaktivitet er i fokus

”I PensionDanmark sætter vi en ære i at informere alle vores medlemmer om de muligheder og services de har hos os gennem deres pensionsordning. For os er det vigtigt, at medlemmerne er klædt godt på i forhold til deres sundhedsforsikring, og at de ved, at pension ikke noget, man først skal tænke på, når man har rundet de 50. Derfor ringer vi proaktivt ud til alle nye medlemmer og byder dem velkommen hos os og informerer samtidig om deres ordning. Herudover ringer vi også til de af vores eksisterende medlemmer, som vi ikke har været i dialog med længe – blot for at sikre, at de føler sig trygge og bevidste om deres fordele. Får vi medlemmer tilbage til os igen, efter at de har været på visit hos et andet pensionsselskab, sørger vi også altid for at de får en opringning og en dialog om, hvorvidt deres samlede pensionssum skal samles hos os igen. Og alle de her opringninger og den gode proaktive service, kunne vi ikke have ydet medlemmerne uden Bisnodes hjælp”, fortæller Morten Dahl, Medlemsrådgiver.

Bisnode hjælper hver eneste måned PensionsDanmark med telefonnummerberigelse på deres medlemmer. PensionDanmark sender ganske enkelt deres medlemsfiler til Bisnode, eller rettere sagt de uploader dem til en til SFTP-server, hvorefter vi påfører telefonnumre ud fra medlemmernes navn og adresse.  PensionDanmark får nemlig kun medlemmernes adresseoplysninger fra arbejdsgiveren.

iStock-668575928.jpg
”For os er det en succes, at vi via vores samarbejde med Bisnode kan komme i dialog med så stor en procentdel af kunder, som ellers ikke ville have hørt fra os"

Morten Dahl, Medlemsrådgiver

Vi sparer fuldtidsarbejde for flere mand

Bisnode hjælper hver eneste måned PensionsDanmark med telefonnummerberigelse på deres medlemmer. PensionDanmark sender ganske enkelt deres medlemsfiler til Bisnode, eller rettere sagt de uploader dem til en til SFTP-server, hvorefter vi påfører telefonnumre ud fra medlemmernes navn og adresse.  PensionDanmark får nemlig kun medlemmernes adresseoplysninger fra arbejdsgiveren.

”Det er en kæmpe hjælp for os, at Bisnode så let og hurtigt kan påføre telefonnumre på vores medlemslister. Tænk sig hvor meget tid vi kunne bruge på at søge på diverse online portaler og lede efter telefonnumre, hvis vi hver måned manuelt skulle finde numre på de 5.-6.000 medlemmer, Bisnode hjælper os med. Det er jo fuldtidsarbejde for flere mand! Vi ville højst sandsynligt heller ikke kunne finde frem til så mange valide numre, som Bisnode gør. Vi får i gennemsnit beriget telefonnumre på ca. 60 % af de medlemmer, vi sender til Bisnode. Selvfølgelig ville vi gerne have telefonnumre på alle sammen, men det er jo af gode grunde ikke muligt med arbejdstelefoner, hemmeligt nummer osv. Men for os er det en succes, at vi via vores samarbejde med Bisnode kan komme i dialog med så stor en procentdel af kunder, som ellers ikke ville have hørt fra os,” forklarer Morten Dahl.

Karrierechancen bei Bisnode

Fuld kontrol over persondata

Al datahåndtering mellem PensionDanmark og Bisnode sker via en SFTP-server og der foreligger en skriftlig databehandleraftale mellem os, så vi sikrer, at persondata håndteres i overensstemmelse med lovgivningen.

”Når vi får returdata fra Bisnode, uploader vi data til vores CRM-system, så vi sikrer, at kundedata er gemt og lagret korrekt, og at der er fuld gennemsigtighed over alle de oplysninger, vi har om det enkelte medlem. Vi ved jo, med den nye persondataforordning, at reglerne strammes vedrørende persondata, men det er vi nu allerede ret godt rustet til. Og vi har fuld tiltro til Bisnode som dataleverandør”, afslutter Morten Dahl.

Kort om PensionDanmark

  • 25 års erfaring med arbejdsmarkedspension
  • 700.000 lønmodtagere har deres pensionsordning i PensionDanmark
  • PensionDanmark er kåret til Europas bedste pensionsselskab - for tredje gang på fem år