Lindex' kundeklub spiller en central rolle i virksomhedens økonomiske fremgang

Kundecase Smart data Datadrevet markedsføring

Lindex

For Lindex er kundeklubben "More at Lindex" blevet en guldgrube, som foruden at skabe en høj grad af loyalitet også fremmer salget i stor stil. Modekæden benytter sig af en smart dataløsning fra Bisnode, som gør det let for dem at konvertere kunder til kundeklubmedlemmer.

Det er altid et kritisk øjeblik, der hvor kunden er klar til at betale (online som offline), og så først lige skal svare på spørgsmålet, om de ønsker at være med i butikkens kundeklub. Der er nemlig adskillige tusinde kroner på spil, hvis man regner lidt på kundens livstidsværdi. Bliver kundens svar "ja" i stedet for "nej", vil de nemlig få en langt mere personlig markedsføring, som i mange tilfælde baner vejen for personspecifikke tilbud og serier af transaktioner i flere år fremover.

Skal kunden igennem en besværlig, lang og tidskrævende proces for at blive kundeklubmedlem, så vælger de tit af afslå muligheden, og selvom at de kan få både medlemstilbud, point på køb, månedsbonus og invitationer til inspirationsdage. Denne problemstilling ville Lindex gøre undgå, og deres udfordring var derfor at gøre det så enkelt som muligt at blive og forblive medlem i deres kundeklub. Og samtidig med at de gerne ville give deres kunder den bedst mulige service og oplevelse, havde de også et ønske om at arbejde smart med data om deres kunder på tværs af de nordiske lande.

”Jeg kendte Bisnode fra mit tidligere job hos Stena Line, og da vi altid har haft en god dialog, bestemte jeg mig derfor for at kontakte dem igen”, siger Therese Blom, CRM-chef hos Lindex

Erzielen Sie bessere Ergebnisse durch unternehmensweiten Streamingzugang
"Bisnodes Consumer Intelligence løsning passer godt til os som vækstsvirksomhed"

Therese Blom, CRM-chef hos Lindex

kort om lindex

kort om lindex
  • Grundlagt i 1954
  • Over 480 butikker i Europa
  • Kæden har e-handel i alle 28 lande i EU og Norge
  • Butikker i 17 markeder med Sverige, Norge og Finland som de vigtigste lande

Kundeklubben bliver vedligeholdt helt automatisk

I samarbejde med Bisnode, har Lindex fået en løsning (Bisnode Consumer Intelligence), som ikke bare gjorde det let og smidigt for kunderne at melde sig ind i kundeklubben, men samtidig fik Lindex selv også effektiviseret en del af deres arbejdsprocesser – nemlig med at opdatere og vedligeholde medlemsoplysninger. Med BCI får Lindex nemlig opdateret deres medlemsoplysninger helt automatisk, og de får tilmed også adgang til yderligere oplysninger om kunderne, som gør, at de kan være endnu mere relevante i deres kommunikation.

Hele vejen rundt om kunden

Bisnodes løsning er integreret ind i Lindex’ CRM-system, som derved bliver alle informationer konstant opdateret og er aktuelle. Lindex får også via API-løsningen adgang til andre værdifulde informationer om kunderne, som de kan bruge til segmentering, analysearbejde og til potentialevurdering. Det hjælper Lindex med, at de kan sende de rigtige kampagner og tilbud til de rigtige kunder, og samtidig være sikre på, at de når frem.  

”Det her er en helt anden verden end for blot nogle år siden,” siger Therese Blom.

Kundeklubben udvikling spiller en central rolle i Lindex' fremgang. I midten af 2016 kunne modekæden rapportere om et øget overskud på EUR 9,5 mio. i forhold til året inden.

”Bisnodes løsning passer godt til os som vækstsvirksomhed. Et ønskescenario for fremtiden kunne være, at der fandtes en europæisk løsning, som kan garantere samme databasekvalitet i alle lande”, siger Therese Blom.

Det fik Lindex hjælp til

  1. Integreret nordisk API løsning til behandling af kundeinformation.
  2. Forenklet ansøgning til kundeklubben baseret på mobilnummer eller kørekort.
  3. Uddybet information om kundeklubmedlemmerne.

Læs mere om Bisnode Consumer Intelligence her

Potentialevurdér dine kunder og fokusér på at udvikle dem

Potentialevurdér dine kunder og fokusér på at udvikle dem

Plej dine eksisterende kunderelationer

  • Styrk dialogen med dine kunder med datadrevet markedsføring
  • Maksimer indtjeningen med større andele af mersalg og krydssalg
  • Øg kundetilfredsheden og hold på flere af dine kunder
læs mere