Krifa anvender et tip top ajourført arbejdsgiverkartotek

Kundecase

Krifa

Krifa, som er en af Danmarks største fagforeninger, hjælper hver dag deres medlemmer med at finde nye jobs, skabe højere arbejdsglæde, finde nye uddannelsesveje og en lang række andre aktiviteter, som alle har det formål at skabe de bedst mulige rammer for deres medlemmers arbejdssituation.

Krifa har været kunde hos Bisnode (og det tidligere NN Markedsdata) i rigtig mange år. I tidernes morgen fik Krifa hjælp til at spare penge på at ringe til nummeroplysninger ved at få adgang til vores nummeropslag. Meget er sket siden da, og i dag samarbejder vi med Krifa om levering af opdaterede virksomhedsoplysninger.

water
"Det er en strategisk beslutning fra vores side, at vi ikke manuelt vil bruge tid på at opdatere og vedligeholde data. Det koster simpelthen for mange penge i tid og ressourcer, og så svækker det datakvaliteten."

Leif Simonsen, IT porteføljeleder hos Krifa

kort om krifa

kort om krifa
  • Krifas mission er at fremme god arbejdslyst
  • Krifa har over 100 års erfaring inden for branchen
  • Krifa har 200.000 medlemmer
  • Krifa har 800 ansatte

”I Krifa arbejder vi hele tiden på at udbygge og udvikle vores arbejdsgiverkartotek, da det er en af vores metoder til at skabe fremtidige arbejdspladser for vores medlemmer. Hver eneste gang vi er i dialog med en ny virksomhed eller får et nyt medlem, som har en arbejdsplads, vi endnu ikke har i vores kartotek, så lagrer vi viden om virksomheden i vores CRM system. Det gør vi meget nem og hurtigt ved hjælp af en integration til Bisnodes erhvervsdatabase. På den måde får vi alle de officielle data direkte ind i vores eget system, og vi sikrer, at vi kun har virksomheden oprettet én gang”, fortæller Leif Simonsen, IT porteføljeleder.

Krifa har udviklet deres egen integration til Bisnodes database for at sikre, at deres oplysninger altid er korrekt noteret. Udover de mest gense kontaktoplysninger, gemmer Krifa også altid ekstra information ind på virksomhedernes kundekort – fx viden om deres branche og antal ansatte.

”Med den grundlæggende viden vi får fra Bisnode om virksomhedernes forretning, er vi klædt grundigt på i dialogen om overenskomster og ved fyraftensmøder.

Vi sørger altid for at gemme den viden, vi selv opsamler om virksomheden i CRM-systemet også, så vi får et så fyldestgørende indblik som muligt. Det gør det blandt andet let for os at overdrage kontakten til kollegaer, og vi sikrer, at vi altid har den bedste forudsætning for at hjælpe vores medlemmer”, forklarer Leif Simonsen, IT porteføljeleder.

Krifa sørger jævnligt for at få opdateret deres virksomhedsoplysninger. Hver nat kører de en batch af opdateringer for at få ryddet op i alt gammelt data.

”Det er en strategisk beslutning fra vores side, at vi ikke manuelt vil bruge tid på at opdatere og vedligeholde data. Det koster simpelthen for mange penge i tid og ressourcer, og så svækker det datakvaliteten. Vi vægter det meget højt med opdateret og korrekt data,” forsætter Leif Simonsen, IT porteføljeleder.

Krifa samarbejder desuden med Bisnode om levering af kontinuerlig markedsindsigt. I den dynamiske verden vi lever i, sker der hele tiden ændringer og nye muligheder kommer til - Krifa følger derfor udviklingen i erhvervslivet på nært hold.

”Det er vigtigt for os hele tiden at have fingeren på pulsen i forhold til udviklingen i erhvervslivet og for at kunne vurdere vores samlede kontaktpotentiale.

Vi har blandt andet en fast procedure for, hvordan vi skaber dialog til nye potentielle arbejdspladser for vores medlemmer. Her hjælper Bisnode os med at få det samlede overblik og med at strukturere vores fokus ud mod erhvervslivet,” afslutter Leif Simonsen, IT porteføljeleder.

Læs mere om Krifa

Potentialevurdér dine kunder og fokusér på at udvikle dem

Potentialevurdér dine kunder og fokusér på at udvikle dem

Plej dine eksisterende kunderelationer

  • Styrk dialogen med dine kunder med datadrevet markedsføring
  • Maksimer indtjeningen med større andele af mersalg og krydssalg
  • Øg kundetilfredsheden og hold på flere af dine kunder
læs mere