ved hjælp af smart data får dsb langt flere erhvervskunder

Kundecase Datadrevet markedsføring

DSB

I DSB arbejdes der fokuseret med vækst og mersalg til erhvervskunder. DSB samarbejder med et telemarketingbureau om at skaffe nye kunder på deres erhvervskort, som er et af deres lidt mere komplicerede produkter. Det kræver derfor en stor indsats og utrolig mange kald for telemarketingafdelingen førend et salg kommer i hus.

Vi er dagligt i kontakt med rigtig mange virksomheder, som kunne blive nye kunder på vores erhvervskort. Med hjælp fra Bisnode og det analysedata vi får leveret, kan vi koncentrere os om de emner, som har det største potentiale for at blive kunder.

Public sector
"Skulle vi selv segmentere det danske erhvervsmarked i forhold til at lave ringelister, ville det koste os utallige timer og være en dyr affære for os."

Peter Ibsen, Afdelingschef, DSB

kort om dsb

kort om dsb
  • DSB har eksisteret som selskab og kørt på de danske jernbaner siden 1885.
  • Omkring 500.000 kunder rejser med DSB hver dag.
  • DSB har 7.302 medarbejdere

Skulle vi selv segmentere det danske erhvervsmarked i forhold til at lave ringelister, ville det koste os utallige timer og være en dyr affære for os. Så derfor er det data, vi får fra Bisnode med til at frigive ressourcer og med til, at vi holder fokus på de aktiviteter, der genererer omsætning” siger Peter Ibsen, afdelingschef.

”Analyserne har især haft stor værdi for vores salg af erhvervskort til virksomheder. Vi har fået påført afstanden til de nærmeste kollektive transportmidler, og det har vist sig at være et væsentligt salgsargument for medarbejderne i vores telemarketingafdeling.

De kan nu fortælle kunderne, at der findes en station i nærheden af virksomheden, og det har kunderne typisk ikke været klar over”, fortsætter Peter Ibsen, afdelingschef.

Vi har i Bisnode fået rigtig god feedback på kvaliteten af de emner, vi leverer til DSB. De emnelister vi leverer, har vi sorteret og prioriteret ud fra størrelsen på virksomhederne og deres salgspotentiale. Det betyder, at DSB nemt kan sortere i emnerne og selv internt behandle de emner, hvor der er mulighed for store salg nu og her.

De tvillingeemner Bisnode leverer, er filer med potentielle kunder, som ligner de kunder vi i forvejen har, set ud fra blandt andet branche, størrelse på virksomheden og geografisk placering.

”Vi tilpasser vores interne salgsplanlægning ud fra de analyser, vi får fra Bisnode. Baseret på analyselisterne har vi det fulde overblik over markedspotentialet, og det er ret uundværlig for os”, siger Peter Ibsen, afdelingschef.

”Kort sagt er det et meget udbytterigt arbejde Bisnode laver for os, og jeg kan kun sige, at vi har været yderst tilfredse med den proces, som vi har fået sat op”, afslutter Peter Ibsen, afdelingschef.

Bisnode hjælper med

  • Tvillingeanalyser til telemarketing
  • Segmentering og målgruppevalg på erhvervsmarkedet

Læs mere om DSB

Potentialevurdér dine kunder og fokusér på at udvikle dem

Potentialevurdér dine kunder og fokusér på at udvikle dem

Plej dine eksisterende kunderelationer

  • Styrk dialogen med dine kunder med datadrevet markedsføring
  • Maksimer indtjeningen med større andele af mersalg og krydssalg
  • Øg kundetilfredsheden og hold på flere af dine kunder
læs mere