Del denne nyhed med dit netværk
Hold dit netværk opdateret på datafronten
I DSB arbejdes der fokuseret med vækst og mersalg til erhvervskunder. DSB samarbejder med et telemarketingbureau om at skaffe nye kunder på deres erhvervskort, som er et af deres lidt mere komplicerede produkter. Det kræver derfor en stor indsats og utrolig mange kald for telemarketingafdelingen førend et salg kommer i hus.
Vi er dagligt i kontakt med rigtig mange virksomheder, som kunne blive nye kunder på vores erhvervskort. Med hjælp fra Bisnode og det analysedata vi får leveret, kan vi koncentrere os om de emner, som har det største potentiale for at blive kunder.
"Skulle vi selv segmentere det danske erhvervsmarked i forhold til at lave ringelister, ville det koste os utallige timer og være en dyr affære for os."
Peter Ibsen, Afdelingschef, DSB
Skulle vi selv segmentere det danske erhvervsmarked i forhold til at lave ringelister, ville det koste os utallige timer og være en dyr affære for os. Så derfor er det data, vi får fra Bisnode med til at frigive ressourcer og med til, at vi holder fokus på de aktiviteter, der genererer omsætning” siger Peter Ibsen, afdelingschef.
De kan nu fortælle kunderne, at der findes en station i nærheden af virksomheden, og det har kunderne typisk ikke været klar over”, fortsætter Peter Ibsen, afdelingschef.
Vi har i Bisnode fået rigtig god feedback på kvaliteten af de emner, vi leverer til DSB. De emnelister vi leverer, har vi sorteret og prioriteret ud fra størrelsen på virksomhederne og deres salgspotentiale. Det betyder, at DSB nemt kan sortere i emnerne og selv internt behandle de emner, hvor der er mulighed for store salg nu og her.
”Vi tilpasser vores interne salgsplanlægning ud fra de analyser, vi får fra Bisnode. Baseret på analyselisterne har vi det fulde overblik over markedspotentialet, og det er ret uundværlig for os”, siger Peter Ibsen, afdelingschef.
”Kort sagt er det et meget udbytterigt arbejde Bisnode laver for os, og jeg kan kun sige, at vi har været yderst tilfredse med den proces, som vi har fået sat op”, afslutter Peter Ibsen, afdelingschef.