Pressemeddelelse Smart data

Har du et overskudsnavn?

31 maj 2016

...Og er dit navn forbundet med succes eller fiasko?

Pressemeddelelse fra Bisnode den 31. maj 2016

Der er flest direktører ved navn Peter, Lars og Henrik i dansk erhvervsliv. Men hvilke navne er forbundet med størst succes og fiasko?

Der er 12.371 direktører i Danmark, der hedder Peter. Dermed er ”Peter” også det navn, der oftest ledsages af en direktørtitel i dansk erhvervsliv. Det betyder dog ikke, at navnet Peter er forbundet med nævneværdig succes, viser en opgørelse, som vi lige har lavet.

Faktisk ligger ”Peter” kun på en 371. plads ud af 537 navne, når det handler om at skabe overskud i en virksomhed. Navnene ”Lars” og ”Henrik” er lidt mere succesfulde – dog uden at springe skalaen – med placeringer som henholdsvis nummer 223 og 195.

Test om du har et overskudsnavn

Erland og Lissi har størst succes

Det mest succesfulde navn i dansk erhvervsliv er navnet ”Erland”, der bæres af 60 direktører. 51 af dem – svarende til 85 procent – står i spidsen for virksomheder, der laver overskud. På andenpladsen – med 82,35 procents chance for succes – finder man navnet ”Lissi”. ”Henny”, ”Ralph”, ”Justin” indtager tredje-, fjerde- og femtepladsen i Bisnodes rangliste over de mest succesfulde navne i dansk erhvervsliv.

Jens-Peter og Tommas skraber bunden

De mindst succesfulde navne i dansk erhvervsliv er ”Jens-Peter”, ”Tommas” og ”Robin”, der har henholdsvis 38,39, 44,44 og 45,60 procents chance for at stå i spidsen for overskudsgivende virksomheder. ”Muhammed”, der er det mest udbredte navn i verden, er det fjerdemindst succesfulde navn i dansk erhvervsliv. 127 direktører bærer navnet ”Muhammed”, men kun 58 af dem er direktører i en virksomhed, der giver overskud.

- Nu skal man naturligvis ikke tro, at navnet på direktøren har indflydelse på en virksomheds evne til at tjene penge. Ranglisten er udelukkende statistik på landets direktører.

Test her om dit navn er forbundet med succes.