Sælg mere til eksisterende kunder

Identificer dit kryds- og mersalgspotentiale fordelt på forskellige segmenter

kom i gang
Udnyt kundedatabasens mersalgspotentiale

Udnyt kundedatabasens mersalgspotentiale

Det er almindeligt kendt, at det er billigere at udvikle eksisterende kundeforhold end at finde nye. Med vores krydssalgsanalyse gennemgår vi din kundedatabase og din produktportefølje og identificerer mersalgspotentialet. Du kan få meget specifik viden om, hvilke kunder du med stor sandsynlighed kan sælge mere til – og hvilke produkter det er du skal markedsføre overfor hver enkelt kunde.

Faktisk gemmer der sig i en gennemsnitlig dansk virksomhed mellem 20 – 40 % kryds- og mersalgspotentiale. Hvorfor ikke udnytte det potentiale og knytte kunderne endnu tættere til dig? 

Kom helt tæt på dine kunder og forstå deres behov

Kom helt tæt på dine kunder og forstå deres behov

Forny din måde at se kunderne på:

  • Skab en bedre forståelse for dine kunder baseret på deres behov, adfærd og tendenser
  • Identificer kryds- og mersalgspotentiale fordelt på segmenter
  • Segmenter dine kunder efter potentiale og optimer din kundekontakt
Prioriter dine indsatser og vækst din omsætning på eksisterende kunder

Prioriter dine indsatser og vækst din omsætning på eksisterende kunder

Sælg mere til de kunder som allerede er glade for din virksomhed.

  • Giv de kunder du kan vækste ekstra opmærksomhed
  • Effektiviser dine markedsføringsaktiviteter og skab differentierede tilbud til forskellige segmenter
  • Optimer din produktportefølje efter kundefortjeneste og fremtidig omsætning

Med en krydssalgsanalyse får du undersøgt hvilke kundetyper, der køber hvilke produkter, hvor meget de køber og hvor ofte. Ud fra denne viden kan vi ved hjælp af statiske modeller vurdere, om du har kunder i din portefølje, som er relevante at konvertere til andre eller flere produkter - fx hvis de tilhører en kundeprofil, der typisk køber en dyrere løsning, eller som 4 ud af 5 gange altid køber et tilvalgsprodukt. Typisk vil kunder, der har præcis de samme karakteristika også have behov for de samme produkter. Og det er den tankegang vi anvender i analysen, og som gør det muligt at få et meget konkret billede af, hvilke kunder du kan sælge mere til.

Arbejd strategisk med både mersalg og kundeloyalitet og husk endelig at kombiner de to ting. For jo gladere kunderne er for dig, jo større tendens har de til at lægge flere penge hos dig og købe flere produkter samtidigt. Men kryds- og mersalg skal tænkes smart og ikke gøres på en anmassende måde blot fordi du allerede har kunderne i din hule hånd. Gør det på en intelligent måde, hvor du servicerer kunderne og hjælper dem til at få dækket deres behov. Måske ved de slet ikke, hvor meget du egentlig har at byde på – derfor skal du komme dem i forkøbet ved at kende til deres behov, før de selv gør det.

Findes der noget bedre end enorme datamængder? Det synes vi jo ikke, men for mange virksomheder skal data ikke fylde for meget – det skal virke og give mening. Vi indrømmer gerne, at en enorm datamængde kan være en stor mundfuld. Der findes uendelig mange typer af data i din virksomhed, og kunsten er at finde vej til de data, der skaber værdi. I Bisnode har vi mulighed for at kombinere interne, egne data om kunder og transaktioner med pålidelige og kvalitetssikrede eksterne data. Vi foretager analyser for kunder i hele Europa og har mange års erfaring med at opbygge analysemodeller ud fra specifikke forretningsmæssige udfordringer.

\

Kom godt i gang med at sælge mere til dine eksisterende kunder

Kontakt os

Vil du modtage vores nyhedsbrev?
Ring til os

Ring til os