reducér antallet af tabte kunder

Forlæng kundelivstiden og få kunderne til at elske dig

kom i gang
checkmark.svg

Fokusér på kundeloyaliteten og forlæng kundelivstiden

checkmark.svg

Før en aktiv loyalitetssikrende strategi og få kunderne til at blive hos dig

checkmark.svg

Optimér din fremtidige salgsstrategi ud fra hvor loyale kundesegmenterne er

Hvilke af dine kunder er på vej væk?

Hvilke af dine kunder er på vej væk?

I nogle brancher er churnraten på kunder helt op til 40 % i løbet af et år. Det gælder især for brancher, hvor der er stor konkurrence, og hvor det er nemt at skifte leverandør. Kunderne shopper stadig mere og mere rundt, og det er de færreste, der er loyale, fordi der er så meget konkurrence på pris og service. Og desværre er fakta jo, at omkostninger forbundet med at tiltrække en ny kunde kan være fem gange så høje som at fastholde en eksisterende kunde. Derfor giver det rigtig god mening at skabe forståelse for, hvorfor kunderne forlader dig.

Vi kan hjælpe dig med at få identificeret, hvilke faktorer der ligger til grund for kundeafgang, og vi kan give dig indblik i, hvordan loyalitetsniveauet og churnraten er fordelt på forskellige segmenter. Med en churnanalyse får du unik indsigt i de kunder, som har forladt dig, og den viden er guld værd, til at mindske churn i fremtiden og dermed forlænge kundelivstiden hos dine eksisterende kunder. Du kan samtidig også bruge viden om kundernes loyalitet til at differentiere dine kampagner mod forskellige segmenter, så du frister dem til at blive hos dig.

Reducér antallet af tabte kunder og øg din omsætning

Reducér antallet af tabte kunder og øg din omsætning

Få identificeret de faktorer der har indvirkning på churn

  • Forudse risikoen for kundeafgang ved at arbejde med viden om de kunder, der har forladt dig.
  • Igangsæt nye indsatser og lav om på de faktorer, der gør kunderne utilfredse.
  • Få identificeret de kunder, som har potentiale for at blive hos dig i lang tid og plej dem ekstra godt.
Sådan øger du dine kunders livstidsværdi

Sådan øger du dine kunders livstidsværdi

Arbejd med kundeoplevelsen og gør dine kunder glade

  • Hav fingeren på pulsen i forhold til kundernes oplevelse af dig.
  • Få løbende feedback fra kunderne og reagér på den.
  • Øg kundeloyaliteten og dit mersalg ved at arbejde aktivt med kundeoplevelsen.

Læs mere om, hvordan du kan få kundeindsigt i real time

 

Vores churnanalyse bygger på stærke analytiske metoder til evaluering af churn. Kundernes afgangsadfærd analyseres, og vi finder forklarende årsager til, hvorfor kunderne forlader din virksomhed. Analysens output er en række problemspecifikke strategier til loyalitetsikring og et churnestimat på alle virksomhedens kunder.

Analysen består af tre niveauer, som giver et præcist billede af kundernes loyalitet.

  1. Beskrivende analyse af kundernes adfærd
  2. Churn model som estimerer kundeafgangen i fremtiden
  3. Churn strategier som afhjælper churn

Jo bedre du bliver til at følge op på de kunder, som forlader dig og får identificeret årsagerne hertil, jo bedre kan du forebygger churn i fremtiden.

Ved at segmentere din kundedatabase og identificere de faktorer, som forklarer kundernes adfærd, kan vi estimere den fremtidige kundeafgang. Vi kombinerer oplysninger fra tidligere kunder med oplysninger om nuværende kunder og på baggrund af trends og sammenhænge beregnes sandsynligheden for, at en kunde forlader din virksomhed. Vi arbejder med forskellige modeller og segmenteringsværktøjer, der systematisk sammenkæder data og giver dig en helt ny forståelse for dine kunder – en forståelse der er guld værd.

Vi kombinerer desuden dine kundedata med eksterne data fra en lang række forskellige kilder, så du ud fra kunders forskellige karakteristika kan definere, hvilke segmenter du skal give mere opmærksomhed, og hvilke der godt kan klare sig selv uden at føle sig overset.

Findes der noget bedre end enorme datamængder? Det synes vi jo ikke – men for mange virksomheder skal data ikke fylde for meget – det skal virke og give mening. Vi indrømmer gerne, at en enorm datamængde kan være en stor mundfuld. Der findes uendelig mange typer af data i din virksomhed, og kunsten er at finde vej til de data, der skaber værdi. 

I Bisnode har vi mulighed for at kombinere interne, egne data om kunder og transaktioner med pålidelige og kvalitetssikrede eksterne data. Vi foretager analyser for kunder i hele Europa og har mange års erfaring med at opbygge analysemodeller ud fra specifikke forretningsmæssige udfordringer.

\

Bliv kontaktet

Ring til os

Ring til os

Få kontaktet

Vil du modtage vores nyhedsbrev?