prædiktive analyser

Forudse fremtiden og få succes med dine salgs- og marketingsaktiviteter

Kom i gang
checkmark.svg

Effektivisér din leadproces med datadrevet marketing

checkmark.svg

Øg konverteringsgraden ved at kontakte de rigtige kunder på det rigtige tidspunkt

checkmark.svg

Få indsigt i dine kunders næste køb og boost omsætningen

Kend dine kunder bedre end de selv gør

Kend dine kunder bedre end de selv gør

Du har sikkert et klart billede af, hvem dine kunder er. Og måske arbejder du allerede med forskellige målgrupper. Men måske oplever du også udfordringen i, at de klassiske målgruppesegmenter ikke længere er tilstrækkeligt kvalitetssikrede. Alder, køn, adresse og indkomst fortæller ikke nok om den enkelte persons behov og præferencer. Det samme gælder virksomheder - hvor sidste års resultat, branche og antal ansatte ikke fortæller nok om, hvordan deres behov ser ud lige nu.

Så hvordan skaffer du de helt rigtige leads til salget?
Det er en stor udfordring at skaffe salgsafdelingen kvalificerede leads, og som sælger er det udfordrende at kortlægge potentialet i hvert enkelt lead og samtidig varetage de eksisterende kunders behov, så de køber mere. Med prædiktive analyser af kundernes adfærd og demografi, kan du blive klog på, hvad dine kunder vil købe, hvornår de vil gøre det, hvornår de vil have brug for mere, og hvornår de vil afslutte samarbejdet med dig. Det giver dig mulighed for at igangsætte initiativer, som hjælper kunden i den retning, du gerne vil have - du formår nemlig at reagere i tide og matche kundens behov for opmærksomhed.

I vores analyser tager vi ikke kun udgangspunkt i historiske kundedata men sammenligner data fra mange forskellige kilder ud fra de variabler, som har størst betydning for lige netop din virksomhed. Når vi har kortlagt de aktiviteter og den viden, der har betydning for dig, er det muligt at forudsige hvilke kunder, du skal fokusere på, hvornår og med hvilken indsats.

Prædiktive analyser giver ny kundeindsigt

Prædiktive analyser giver ny kundeindsigt

Bliv klogere på, hvad dine kunder vil have

  • Identificér hvilke produkter og services dine kunder har behov for - og hvornår.
  • Udarbejd dine kampagner på baggrund af kundesegmentering baseret på dybdegående viden.
  • Få det fulde overblik over sandsynligheden for, at en kunde kommer til at foretage et køb, kommer til at forlade dig eller kommer igen.
Kampagner der sidder lige i skabet

Kampagner der sidder lige i skabet

Få nye kunder, der lægger større ordrer

  • Find højpotentielle emner, der er identiske med dine bedste kunder.
  • Brug dine markedsføringskroner, hvor de vil skabe mest værdi.
  • Få kvalitetssikret din markedsføring ved at have bedre forståelse for modtagernes behov.
  • Få mere stabilitet i markedsbearbejdelsen med automatiseret markedsføring.
Udnyt kundedatabasens mersalgspotentiale

Udnyt kundedatabasens mersalgspotentiale

Kortlæg dine kundens adfærd og behov og agér herefter

  • Identificér kryds- og mersalgspotentialet i database blandt andet på forskellige segmenter
  • Segmentér dine kunder efter potentiale og optimér dine kundestrategier ud fra kundernes værdi.
  • Effektivisér dine markedsføringsaktiviteter, skræddersy tilbud til kunderne og opnå en bedre ROI
  • Optimér din produktportefølje efter kundernes efterspørgsel og behov.
Kundecase

En høj hitrate er altafgørende for flintholm global telemarketing

Flintholm Global Telemarketing, i daglig tale FGT, har et tæt samarbejde med Bisnode om levering af emner til de telemarketing kampagner, de gennemfører for alverdens forskellige klienter.

Læs mere

Uanset om du har fokus på at skabe bedre bundlinje end tidligere, skabe højere kundeloyalitet, mere brand awareness eller opstarte eksport til nye lande, kræver det indsigt og forståelse i kundernes verden - den indsigt kan du få med vores prædiktive analyser. 

Ved hjælp af prædiktive analyser kan vi blandt andet kortlægge forholdet mellem dine nuværende kunder og din produktportefølje. Fx kan vi forudsige sandsynligheden for, at kunder, som har købt produkt A, kommer til at købe produkt B eller C. Vi kan også hjælpe dig med at segmentere dine kunder efter deres churn-sandsynlighed for derefter at hjælpe med hvilke indsatser, der kan fører til længere kundelivstid.

Har du helt specifikke ønsker til viden, du gerne vil have om dine kunder, må du endelig udfordre os. Vi kan alverdens ting med data mining og data modellering. Vi ser ingen grænser i data - kun muligheder.

Findes der noget bedre end enorme datamængder? Det synes vi jo ikke – men for mange virksomheder skal data ikke fylde for meget – det skal virke og give mening. Vi indrømmer gerne, at en enorm datamængde kan være en stor mundfuld. Der findes uendelig mange typer af data i din virksomhed, og kunsten er at finde vej til de data, der skaber værdi. 

I Bisnode har vi mulighed for at kombinere interne, egne data om kunder og transaktioner med pålidelige og kvalitetssikrede eksterne data. Vi foretager analyser for kunder i hele Europa og har mange års erfaring med at opbygge analysemodeller ud fra specifikke forretningsmæssige udfordringer.

Din kundedatabase ændrer sig hele tiden. Nye kunder kommer til og andre forsvinder, hvilket betyder, at kundeprofilerne kan være forskellige fra tid til anden. Her er det vigtigt, at du træffer dine beslutninger på baggrund af opdateret data.

Vi har de smarteste integrationsløsninger, som hjælper dig med at holde dine kundeinformationer opdaterede direkte i dit CRM-system. 

Læs mere om vores integrationsløsninger her.

Vil du i gang med analysearbejdet?

Ring til os

Ring til os

Få kontaktet

Vil du også arbejde med real time kundefeedback?

Vil du modtage vores nyhedsbrev?