Find nye kunder der ligner dem, du allerede har

Analyser dig frem til det fulde kunde- og markedspotentiale og vækst din forretning

Arbejd smart med din kundedatabase

Arbejd smart med din kundedatabase

Skift mavefornemmelser ud med fakta og inddrag data i dine aktiviteter ud mod kunderne. Du sikrer langt mere relevans i dine budskaber og mere effektivitet, hvis du tager udgangspunkt i den viden, du allerede har. Der ligger guld i din database, hvis du har opsamlet informationer om kunderne - fx fra salgsordre, kampagner, arrangementer, opsigelser og kontaktformularer. Alt det data kan vi sætte i system og kæde sammen med eksterne informationer om forbrugeres livsstil, demografi, adfærd og holdninger eller med informationer om virksomheders branche, antal ansatte og økonomi.

Arbejdet med at nå ud til potentielle kunder og blive hørt i mængden af konkurrenter bliver en del lettere, når du kender til dine kunders egenskaber og adfærd. Med et klart overblik over dine kunders præferencer, kan du differentiere dine salgskanaler til hvert enkelt segment og opnå meget større hitrate på dine kampagner. Med en analyse af din kundedatabase ved du præcist, hvilke kunder du skal henvende dig til, og hvor stort et beløb, de har potentiale for at købe for.

Segmentering har aldrig været mere relevant

Segmentering har aldrig været mere relevant

Sæt dine kundeinformationer i system og udnyt dem

  • Brug viden om kunderne til at differentiere dine salgsindsatser, dine marketingkampagner og din go-til-market strategi.
  • Brug dine markedsføringskroner, hvor de vil skabe mest værdi
  • Find høj potentielle emner, der er identiske med dine bedste kunder
Kundeindsigt baner vejen for vækst

Kundeindsigt baner vejen for vækst

Brug viden om kunderne til at opnå konkurrencemæssige fordele

  • Identificer uafdækkede områder i markedet
  • Få synliggjort de mønstre og karakteristika, der bestemmer kundernes adfærd
  • Skab dyb kundeindsigt på baggrund af tendenser i din kundebase
  • Optimer dine kundeindsatser og få mere værdi ud af databasen

Ved hjælp af smarte analyser og data mining kan du få identificeret mønstre, kundegrupper og sammenhænge i din kundedatabase. Og det giver dig mulighed for at øge værdien blandt nuværende kunder og udvælge emner, som helt sikkert finde dine produkter interessante.

Prospectanalyse

Det overordnede formål med Prospect analysen er at danne det bedste beslutningsgrundlag for kundesegmentering og emnegenerering. Med et meget tydeligt indblik i din database, kan vi inddele eksisterende kunder i segmenter med forskellige relationsstrategier, hvilket gør det lettere for dig at forbedre kundeloyaliteten og synliggøre mersalgspotentialet. Når alle tendenser og sammenhænge i din database er synliggjort, kan vi spejle kundedatabasen ud på hele markedet og pege på et eller flere segmenter, der med stor sandsynlighed vil blive mere profitable for dig end resten af markedet. Prospect analysen danner et unikt emneunivers til dig bestående af kundeemner, der er direkte sammenlignelige med dine bedste kunder. 

Den indledende del af en Prospect analyse er en Profil- & markedsdækningsanalyse, som også sagtens kan stå alene, hvis du har en mindre kundeportefølje.

Profil- og markedsdækningsanalyse

Med en Profil- & markedsdækningsanalyse får du svar på hvilke kundetyper, der er stærkest repræsenteret i din kundedatabase og hvilke, der trænger til opmærksomhed. Først tegner vi en profil af dine kunder ud fra klassiske BtB segmenteringskriterier som fx selskabsform, antal ansatte og brancher. Og det vi finder frem til, spejler vi ud mod det totale marked, for at analysere nærmere på din markedsdækning. Fx ser vi på din markedsdækning sat i forhold til virksomhedsstørrelser og brancher. Det er interessant, for selvom din database fx primært består af mange små kunder med få antal ansatte, er det ikke ensbetydende med, at din styrke ligger her. Når vi evaluerer hvilken størrelse af virksomheder, du har bedst fat i, må fordelingen holdes op imod alle danske virksomheder. Det gør vi med branchekoder og selskabsformer.

Resultatet af Profil- & markedsdækningsanalysen giver dig et godt overblik over dine kunder og hjælper dig at finde nye kundeemner, som med stor sandsynlighed vil købe dine produkter.

Segmentér dig frem til præcis de kunder, som øger din bundlinje. Der er rigtig meget tid og mange penge at hente ved at optimere og fokusere sine salgsaktiviteter. I stedet for at sprede alle dine marketingindsatser ud på hele markedet og håbe, at du rammer plet hos enkelte emner, så fokusér på dem, som med stor sandsynlighed vil købe dine produkter.

Og hvem er det så?

Det svar får du med en Cameo analyse – her ser vi nemlig ind på, hvem dine kunder er, hvor de bor, og hvad der kendetegner dem. Det billede, der tegnes af dine kunder, kan du bruge til at spejle ud over markedet og finde såkaldte tvillinger – altså potentielle emner, der ligner de kunder, du allerede har.

Med Cameo analysen får du også indsigt i, hvordan du kan individualisere dine budskaber og dit layout til forskellige målgrupper. Med en grundlæggende viden om dine kunders demografi, livsstil, adfærd og holdninger bliver din kommunikation meget mere spot on, og det er noget, der kan mærkes på din konverteringsrate på de digitale kampagner og på responsraten på offline aktiviteter.

 

Læs mere om Cameo her

Findes der noget bedre end enorme datamængder? Det synes vi jo ikke, men for mange virksomheder skal data ikke fylde for meget – det skal virke og give mening. Vi indrømmer gerne, at en enorm datamængde kan være en stor mundfuld. Der findes uendelig mange typer af data i din virksomhed, og kunsten er at finde vej til de data, der skaber værdi. I Bisnode har vi mulighed for at kombinere interne, egne data om kunder og transaktioner med pålidelige og kvalitetssikrede eksterne data. Vi foretager analyser for kunder i hele Europa og har mange års erfaring med at opbygge analysemodeller ud fra specifikke forretningsmæssige udfordringer.

Kom godt i gang med at finde nye kunder

Kontakt os

Vil du modtage vores nyhedsbrev?
Ring til os

Ring til os