Effektiviser din distributions-planlægning og
spar penge 

Kend det fulde potentiale i dit nærområde

kom i gang
Send kun markedsføring til de kunder, der vil reagere på dine tilbud

Send kun markedsføring til de kunder, der vil reagere på dine tilbud

Dine kunder findes måske overalt, men hvordan ser kundesammensætningen og indtjeningsmulighederne ud i dit nærområde? Med detaljeret forbrugerindsigt kan du værdifastsætte alle danske husstande og finde de forbrugertyper, som er mest attraktive for din forretning. Du kan blandt andet analysere dig frem til den beliggenhed, hvorfra en meget stor del af forbruget sandsynligvis vil lande på din bundlinje. Samtidig kan du få identificeret de områder, hvor dine konkurrenters andel af forbruget med størst sandsynlighed er mindst. Denne unikke forbrugerindsigt kan udnyttes til optimering af din markedsstrategi og spare dig for adskillige reklameudsendelser til forbrugere, der er uinteressante for dig.

Udsender din virksomhed fx uadresserede reklamer vil vi kunne analysere på anvendelsen af distributionsomkostninger i forhold til din kundesammensætning og forbrugernes købsadfærd. Vi identificerer de forbrugertyper, hvor købspotentialet for dine produkter er størst og giver et bud på, hvordan du mest fordelagtigt henvender dig til denne målgruppe.

Tegn et meget præcist billede af dine kernekunder

Tegn et meget præcist billede af dine kernekunder

Brug dit kundekendskab til at træffe de rigtige valg

  • Få et præcist billede af kundetyperne i udvalgte områder
  • Opnå bedre ROI på kampagner ved at tilpasse din markedsføring til nærområdet
  • Vær et skridt foran konkurrenterne med et dybdegående kendskab til kunderne
Optimer dine distributionsomkostninger

Optimer dine distributionsomkostninger

Fokuser udelukkende på de områder, hvor din målgruppe bor

  • Reducer dit oplag på tilbudsaviser med 15 % uden tab eller få 15 % større ROI ud af samme medietryk
  • Optimer din distributionsplanlægning og spar penge på reklameudsendelse
  • Få identificeret driverne for din indtjening og udnyt denne viden overfor forbrugerne
  • Vær et skridt foran konkurrenterne med et dybdegående kendskab til kunderne

Få et helt klart billede af hvilke persontyper, der er repræsenteret i din kundedatabase. Det giver dig mulighed for at udarbejde professionel markedsføring til de forskellige segmenter i din database, og du kan fremadrettet differentiere din kommunikation, så den bliver personlig og yderst relevant for den enkelte modtager.

I Danmark arbejder vi med segmenteringsværktøjet Cameo, som er en statistisk inddeling af de danske forbrugere. Der er i alt 46 forskellige forbrugertyper, som har hver sine karakteristika.

LÆS MERE OM CAMEO TYPERNE I VORES CAMEO BOG 

Med en oplandsanalyse, som er den indledende del til en distributionsanalyse, kan vi hjælpe dig med at skitsere, hvordan forbrugerne i dit nærområde fordeler sig på:

  • Alder
  • Uddannelsesniveau
  • Beskæftigelse
  • Husstandsindkomst og -formue
  • Hustype, alder og størrelse
  • Antal børn

En helt unik viden om sammensætningen af befolkningstyper nær din virksomhed giver dig mulighed for at agere langt mere proaktivt end konkurrenterne og derved blive det foretrukne valg for forbrugerne. 

En oplandsanalyse er typisk interessant, hvis du overvejer at åbne en ny butik, en medlemsklub eller noget helt tredje. Analysen viser den beliggenhed, hvor repræsentationen af den ønskede målgruppe er højest. Desuden kan oplandsanalysen benyttes til at forklare, hvorfor nogle butikker klarer sig god, mens andre halter bagefter.

Findes der noget bedre end enorme datamængder? Det synes vi jo ikke, men for mange virksomheder skal data ikke fylde for meget – det skal virke og give mening. Vi indrømmer gerne, at en enorm datamængde kan være en stor mundfuld. Der findes uendelig mange typer af data i din virksomhed, og kunsten er at finde vej til de data, der skaber værdi.

I Bisnode har vi mulighed for at kombinere interne, egne data om kunder og transaktioner med pålidelige og kvalitetssikrede eksterne data. Vi foretager analyser for kunder i hele Europa og har mange års erfaring med at opbygge analysemodeller ud fra specifikke forretningsmæssige udfordringer.

Kom godt i gang med distributionsplanlægningen

Bliv kontaktet

Vil du også arbejde med real time kundefeedback?

Vil du modtage vores nyhedsbrev?