Segmentering kan foretages ud fra forskellige perspektiver, herunder behov, vurderinger, holdninger, adfærd og demografi. Afhængigt af formål, hvordan segmenteringen skal anvendes og hvordan din kundedata ser ud, skaber vi modeller ud fra dine forudsætninger og behov. Uanset om du gerne vil fastholde eksisterende kunder eller tiltrække nye, udvikle dine markedstilbud eller skabe mere loyale kunder, så hjælper vi dig på vej med specialtilpassede analyseløsninger. På den måde får du mere indsigtsfuld viden om dine kunder baseret på de parametre, som er relevante for netop dig.
Med intelligent segmentering får du nemmere ved at kortlægge dine bedste kunder, hvem som har størst potentiale, hvem du bør arbejde på at fastholde, og dem som du ikke længere skal bruge tid på. Vi hjælper dig med at få et værktøj til at opbygge din kundedatabase og prioritere dine kunder. Fx kan vi få skitseret, hvordan kunderne klassificeres, f.eks. som guld-, sølv- og bronzekunder. På den måde kan salgs- og marketingaktiviteter effektiviseres og optimeres, idet du kan nå ud til eksisterende kunder og potentielle kundeemner med relevante løsninger og indsatser.