Segmentering og potentialevurdering

Få fuld forståelse af behovene i markedet og hos dine kunderne

kom i gang
Udnyt det fulde markedspotentiale

Udnyt det fulde markedspotentiale

En grundlæggende forudsætning for at opnå succes er at forstå dine kunder, deres adfærd og deres behov. Det er desværre ikke så lige til, som det lyder - især ikke i en verden, hvor alting forandrer sig fra dag til dag. Når du skal kortlægge, hvor potentialet ligger, både blandt eksisterende kunder og potentielle kundeemner, er første step at få identificeret, hvem dine kunder er. Først når du ved det, kan du skabe målrettede tilbud, effektivisere markedsføringen og nå ud til dem via relevante kanaler.

Vi hjælper dig gerne med at analysere dine kunder, så du kan få et konkret billede af hele deres livscyklus hos dig. Med en kombination af viden om markedet og viden om dine kunder, identificerer vi det fulde potentiale, du har for at skabe vækst og øget kundetilgang. 

Identificér vækstpotentiale blandt dine eksisterende kunder

Identificér vækstpotentiale blandt dine eksisterende kunder

Arbejd smart med dine eksisterende kunder og øg salget

  • Få kortlagt dine forskellige målgrupper og få overblik over deres fulde potentiale ved hjælp af effektive værktøjer og erfarne analytikere.
  • Opdel dine kunder i segmenter efter den måde de skal håndteres på, så dine indsatser bliver så effektive som muligt.
  • Tal direkte til den enkelte kunde og vis, at du interesserer dig for og kender til deres forretning.
Brug data til at kvalitetssikre din markedsføring

Brug data til at kvalitetssikre din markedsføring

Tænk smart og prioritér kunderne

  • Kommunikér med de rigtige kunder på den rigtige måde ved hjælp af analyser og en smart kombination af dine egne og eksterne data.
  • Skab de rette forudsætninger for at nå ud til potentielle kunder ved at opdele segmenter på individuelt niveau.
  • Effektivisér dine salgs- og marketingaktiviteter ved at fokusere på de kunder, som fx har størst købekraft og er mest tilbøjelige til at købe.
Kundecase

ved hjælp af smart data får dsb langt flere erhvervskunder

Vi er dagligt i kontakt med rigtig mange virksomheder, som kunne blive nye kunder på vores erhvervskort. Med hjælp fra Bisnode og det analysedata vi får leveret, kan vi koncentrere os om de emner, som har det største potentiale for at blive kunder.

Læs mere

Segmentering kan foretages ud fra forskellige perspektiver, herunder behov, vurderinger, holdninger, adfærd og demografi. Afhængigt af formål, hvordan segmenteringen skal anvendes og hvordan din kundedata ser ud, skaber vi modeller ud fra dine forudsætninger og behov. Uanset om du gerne vil fastholde eksisterende kunder eller tiltrække nye, udvikle dine markedstilbud eller skabe mere loyale kunder, så hjælper vi dig på vej med specialtilpassede analyseløsninger. På den måde får du mere indsigtsfuld viden om dine kunder baseret på de parametre, som er relevante for netop dig.

Med intelligent segmentering får du nemmere ved at kortlægge dine bedste kunder, hvem som har størst potentiale, hvem du bør arbejde på at fastholde, og dem som du ikke længere skal bruge tid på. Vi hjælper dig med at få et værktøj til at opbygge din kundedatabase og prioritere dine kunder. Fx kan vi få skitseret, hvordan kunderne klassificeres, f.eks. som guld-, sølv- og bronzekunder. På den måde kan salgs- og marketingaktiviteter effektiviseres og optimeres, idet du kan nå ud til eksisterende kunder og potentielle kundeemner med relevante løsninger og indsatser. 

Find nye kunder

Få selv adgang til at foretage smarte målgruppesøgninger på tværs af alle virksomheder i Danmark. Du kan segmentere markedet ud fra branche, antal ansatte, geografi osv. På en hurtig og nem måde kan du altså finde nye kundeemner til din næste kampagne. Du eksporterer nemt alle oplysningerne fra vores database, og du kan bruge dem som ringelister med det samme. 

Husk at tjekke kundernes økonomi

Ved du, om alle dine kunder og leverandører har styr på økonomien? Èn forkert vurdering af en kundes betalingsevne kan koste mange penge for din virksomhed. Med vores erhvervsdatabaser får du adgang til de oplysninger, du skal bruge for at træffe lønsomme og smarte beslutninger og dermed undgå tab på dårlige betalere. Oplysningerne er naturligvis dagligt opdaterede.  

Vær på forkant med ændringer hos dine kunder

Overvåg virksomheder og personer - dine kunder, konkurrenter eller leverandører. Du får direkte besked via e-mail, når der sker en ændring på en af de virksomheder eller personer, du har valgt at overvåge. Fx hvis virksomheden får ny adresse, kommer med nyt regnskab, eller skifter status og pludselig er under konkurs. Og du bliver den første til at vide, hvis en beslutningstager forlader en virksomhed og starter op i en anden. Brug det i dialogen med dine eksisterende og potentielle kunder.

Læs mere om Bisnode Profiler og prøv gratis   Læs mere om Navne & Numre Erhverv og prøv gratis

 

Få et helt klart billede af hvilke persontyper, der er repræsenteret i din kundedatabase. Det giver dig mulighed for at udarbejde professionel markedsføring til de forskellige segmenter i din database, og du kan fremadrettet differentiere din kommunikation, så den bliver personlig og yderst relevant for den enkelte modtager.

I Danmark arbejder vi med segmenteringsværktøjet Cameo, som er en statistisk inddeling af de danske forbrugere. Der er i alt 46 forskellige forbrugertyper, som har hver sine karakteristika.

LÆS MERE OM CAMEO TYPERNE I VORES CAMEO BOG

Overvejer din virksomhed at erobre nye markeder? Eller eksporterer I allerede og vil gerne vækste jeres kundemasse internationalt? Vi hjælper dig med at finde nye kunder i udlandet, som ligner de kunder, I har i forvejen. Vi formidler viden om privatpersoner og virksomheder i udlandet, så vil du udvide dit marked internationalt, kan vi spare dig for både tid og ressourcer.

Få online adgang til internationale erhvervsdata - vi har landeopdelte databaser, men vi har også en samlet global database - her kan du online finde nye potentielle kunder. 

Vi skal nok hjælpe dig med at finde frem til den rigtige målgruppe
Inden vi gennemfører en segmentering, kigger vi nærmere ind på de målgrupper, der med størst sandsynlighed vil købe dit produkt. Sammen finder vi de kriterier, der er altafgørende for at ramme den ønskede målgruppe. Se eksempler på kriterier herunder:

BtB segmenteringskriterier          BtC segmenteringskriterier
  • Branche
  • Geografi
  • Antal ansatte
  • Funktionsområde
  • Nøgletal
  • Virksomhedsform
  • Køn
  • Alder
  • Geografi
  • Børn i husstanden
  • Indkomst
  • Cameo forbrugertype

Med god kundesegmentering kan du målrette dit budskab og din kampagneform mod de kundeemner, der med størst sandsynlighed vil købe dit produkt.

Kom i gang med segmentering og markedspotentiale

Ring til os

Ring til os

Få kontaktet

Vil du også arbejde med real time kundefeedback?

Vil du modtage vores nyhedsbrev?