Søg

Få det maksimale ud af dine kunderelationer

Smart data er vejen til nye kunder, til vækst, til kreditoptimering og til at skabe værdifulde kunderelationer.
check_fat_green.png

Find nye kunder med dybere kundeindsigt gennem profilering, segmentering og prospektering

check_fat_green.png

Optimer din risiko og kredit via adgang til opdaterede og kvalitetssikrede data

check_fat_green.png

Fasthold og udvikle dine kunder med et klart overblik over din kundeportefølje

Målgrupper er kundegrupper, virksomheder ønsker at tiltrække

Målgrupper er en gruppe personer, som virksomheder ønsker at kommunikere til, for at omdanne dem til kunder i deres forretning. Personerne i en målgruppe har nogle kernetræk til fælles, eksempelvis alder, bopæl, interesser mv.

Når du skal skabe fremgang i dine salgs- og marketingaktiviteter er første step, at du forstår dine forskellige målgrupper og hvordan de differentierer fra hinanden. Først når du kender dine kunder grundigt, kan du tilpasse dine tilbud og kampagner til de forskellige målgrupper.

Nogle virksomheder antager at de kender deres målgruppe, simpelthen fordi de allerede er kunder i forretningen. Men antagelserne virksomheder har om deres målgruppe, er ikke altid sande eller grundige i deres beskrivelse. Ved at lære jeres målgrupper at kender baseret på indsamlet data fremfor antagelser, kan I som virksomhed bedre forstå jeres målgruppes behov og adfærd.

Ved at lave afgrænsede og beskrevne målgrupper, kan I også udelukke alle de kundetyper, som I ikke er interesserede i og som I ikke behøver bruge ressourcer på. Målgrupper er for virksomheder derfor grupper af personer, som virksomheden ønsker at tiltrække og gøre til kunde i deres forretning.

 

Hvordan vælger du en målgruppe

I Bisnode arbejder vi med dataindsamling- og analyse, som kan hjælp virksomheder med at finde deres målgruppe. Vi vil meget gerne hjælpe dig med at blive klogere på dine forskellige målgrupper og på, hvordan du potentielt kan vækste dem gennem kundetilpassede løsninger, tilbud og markedsføring. Gennem vores forskellige løsninger kan du på en smart og ligetil måde få bedre og mere dybdegående kendskab til dine målgrupper - både til de kunder du allerede har og til de kunder, du gerne vil i dialog med. Med adgang til relevante data om kunderne og markedet kan du få et solidt beslutningsgrundlag til, når du skal udarbejde kampagner og nye markedstilbud.

Noget af det du skal overveje, når du skal finde en målgruppe, er hvilke begrænsninger du vil sætte for den. Eksempelvis er det for nogle brancher vigtigt at kunder ikke er placeret geografisk langt væk, da det bliver for en stor udgift i forhold til transport. For andre virksomheder er målgruppens interesser og behov vigtigere.

De mest anvendte træk og begrænsninger for målgrupper er:

  • Geografi
  • Alder
  • Økonomi
  • Interesser
  • Behov

 

Primære, sekundære og segmenterede målgrupper

En virksomhed kan have mange forskellige målgrupper, som de ønsker at tiltrække og kommunikere til. Ofte opererer virksomheder med en primær og sekundær målgruppe. En primær målgruppe er den gruppe af personer, der er vigtigst for en virksomhed at tiltrække. Det kan skyldes at målgruppen har størst interesse i virksomhedens produkter, er lettest at omdanne til betalende kunder eller geografisk er tættest på virksomheden. Sekundære målgrupper er næst-vigtigst efter den primære målgruppe. Mænd der er 35 år og som handler i et byggemarked, kan tilhøre den samme målgruppe for en virksomhed, men deres adfærd og behov kan være vidt forskellig. Ved at segmentere en målgruppe, kan personer med lignende adfærd, behov eller interesser, opdeles i et segment. Det segment kan dereft

Bliv klogere på data

Hold dig up-to-date på datafronten med den nyeste viden om smart data