Søg

Få en suveræn datakvalitet 

Sørg for at din kundedatabase kun indeholder korrekte data
Få et gratis eftersyn af jeres kundedata
check_fat_green.png

Vær obs på vigtige og relevante ændringer hos dine kunder

check_fat_green.png

Brug data til at skabe effektive arbejdsprocesser for dine medarbejdere

check_fat_green.png

Få fuld kontrol over dataopdateringer i dine egne systemer

Stil krav til datakvaliteten - for din egen skyld

I løbet af et år lukker 40.000 virksomheder - enten pga. fusioneringer eller konkurser. Samtidig kommer der ca. 90.000 nye til, hvoraf 2 % lukker igen inden for den første måned af deres levetid. I løbet af en normal måned flytter 7.000 svenske virksomheder, og 6.000 finske virksomheder får ny administrerende direktør. I Danmark skifter 3.500 virksomheder navn, og i Norge skifter 4.000 telefonnummer. Hver dag sker der ændringer, som i løbet af et år betyder, at op til 25 % af informationerne i den gennemsnitlige kundedatabase ikke længere er korrekte.

Med datavask og kvalitetssikring af data sikrer du, at din kundedatabase altid er opdateret med de nyeste ændringer. På den måde kan du være sikker på, at din kundeanalyser baseres på reelle datagrundlag, og du kan effektivisere din markedsføring ved altid at ramme din målgruppe præcist.

Opdateret information er en forudsætning for at kontakte dem, du gerne vil gøre forretninger med. Med Bisnodes integrationsløsning er du sikker på, at dit CRM-system altid er kvalitetssikret og indeholder de nyeste informationer.

Spar tid med en smart dataintegration

  • Få opsat processer for automatiserede real-time opdateringer af data fra danske og internationale registre takket være vores partnerskab med Dun & Bradstreet
  • Slip for administration og upload af filer til virksomhedens CRM 
  • Minimer manuel håndtering af CRM-opdateringer, og lad medarbejderne fokusere på deres primære opgaver 


Databehandling og kvalitetssikring af data

Op til 40% af den gennemsnitlige kundedatabase består af forkerte oplysninger. Det er kritisk, fordi korrekt data betyder noget for alle i virksomheden. For sælgerne betyder det, at de kan risikere at bruge tid på at ringe til gamle telefonnumre eller personer, der har skiftet stilling, arbejdsplads mm. Faktisk viser undersøgelser, at 20% af sælgeres tid går med at lede efter de rette informationer på dem de ønsker at kontakte. For personer i økonomiafdelingen betyder det, at de kan risikere at fakturere til forkerte adresser og dermed miste rettidige betalinger.

Optimér derfor dine forretningsprocesser med kvalitetsdata, og lad ikke ”gamle” data påvirke dit brand. Med korrekte og kvalitetssikrede data beskytter du dit brand, blandt andet ved at skabe god dialog med kunderne, fordi du kender deres forretning, ved at undgå at personer modtager kampagner flere gange på grund af dubletter og ved at frasortere nyligt reklamebeskyttede virksomheder og personer. Med Bisnodes data er du sikker på, at dit CRM-system er up-to-date, fri for dubletter og altid indeholder de korrekte informationer på dine kunder – i hele verden.

Med adgang til viden om alle danske virksomheder direkte i dit CRM-system tilfører du yderligere værdi til din kundeplatform. En integreret løsning betyder mindre tastearbejde, færre fejl ved oprettelse af kunder, mindre returpost, færre dårlige betalere og ikke mindst frigørelse af tid for dine medarbejdere.

Vores løsninger kan integreres i de mest udbredte CRM-systemer:

  • Channel CRM
  • DTMcrm®
  • iGlobe CRM
  • Lotus Notes
  • Microsoft Dynamics CRM
  • MultiMark CRM
  • Peopletrust
  • Salesforce CRM
  • SkyViewCRM
  • SugarCRM
  • SuperOffice CRM
  • webCRM
  • Winner CRM

ERP-systemer

  • Microsoft Dynamics AX
  • Microsoft Dynamics NAV
  • Microsoft Dynamics XAL

Læs mere om vores integrations-løsninger

For løbende at sikre kvaliteten af dine kundeinformationer kan du få opdateringer leveret dagligt, ugentligt, månedligt eller årligt. Vælg den levering, der fungerer bedst for dig og din virksomhed:

  • Integrationsløsning - der sørger for opdateringer direkte i jeres egne systemer
  • Opdateret CSV-fil uploadet via FTP-server
  • Adgang til online database, hvor I selv sørger og henter information
Bisnodes globala partner

Gennem vores partnerskab med Dun & Bradstreet, kan vi hjælpe dig uanset hvor i verden dine kunder, leverandører og partnere befinder sig.  

Dun & Bradstreet giver dig mulighed for at verificere og matche dine forretningsoplysninger op i mod verdens største virksomhedsdatabase af 265 millioner virksomheder, der dagligt bliver opdateret fra mere end 30.000 kilder. Du får du adgang til:  

  • Opdateret adresser, telefonnumre og beslutningstagere  
  • Oversigt over duplikerede og inaktive firmaer
  • Oversigt til globale ejerstrukturer, gruppetilhørsforhold og kreditværdighed

Med Bisnodes løsning får du direkte adgang til personoplysninger inden for hele Norden. Der kan indhentes opdaterede og korrekte informationer om personnummer, fødselsdato, navn, adresse og telefonnummer på 25 mio. privatpersoner i Sverige, Norge, Danmark og Finland.

Bisnodes europæiske løsninger giver dig direkte adgang til virksomhedsoplysninger fra hele Europa. Du får opdateret og korrekt information om navn, adresse, telefonnummer, antal ansatte, branche og andre analysevariabler for 40 millioner virksomheder og beslutningstagere i Europa. Gør du forretninger på et europæisk marked, kan du altid være sikker på, at træffer dine beslutninger på baggrund af pålidelige og relevante data.

Læs mere om B2B Marketing data

Der sker dagligt ændringer i din kundedatabase, hvilket betyder, at dine informationer hele tiden skal opdateres. Det kan fx være at dine kunder går konkurs, flytter, skifter navn, eller at dine kontaktpersoner forlader virksomheden. Helt op til 20-25 % af oplysningerne i din database vil ændres i løbet af et år.

Et indblik i de ændringer der sker hvert år:

  • 40.000 virksomheder lukker på et år - pga. fusion, konkurs mv.
  • 85.000 opdateringer laver vi hvert år i adresseændringer.
  • Alene på en måned registrerer vi over 2.000 ændringer i virksomheders telefonnumre.

Med Bisnodes dataintegration får du en løsning, der sikrer, at dine oplysninger om kunder og potentielle kunder altid er korrekte. Vi tilfører også gerne ekstra viden til din database, som fx:

  • Hvilken branche dine kunder opererer inden for, deres antal ansatte og deres omsætning
  • Om dine kunder har høj eller lav betalingsevne
  • Om virksomheden kommer til at vokse eller ej i løbet af de kommende år

Med vores løsninger sker opdateringen af kundeinformationer løbende og helt automatisk. På den måde får du mulighed for at udvikle interne procedurer, effektivisere administrationen og reducere dine omkostningerne på manuelt datavedligehold. Samtidigt øges kvalitetet i din udsendelser til kunderne - hvad enten det er fakturaer eller marketing kampagner. 

En opdateret kundedatabase er en god investering

God datakvalitet er vigtigt, fordi dataene i din kundedatabase er nøglen til gensalg og mersalg. Kundedatabasen er virksomhedens største og vigtigste værdi, og for at træffe de rigtige beslutninger omkring markedsføring og målgrupper, er det vigtigt med et korrekt databaseret grundlag. Med andre ord – gode kundedata giver et godt beslutningsgrundlag samt god kommunikation med kunderne og dermed salg. Databehandling og kvalitetssikring af data er tilmed vigtig for sikring og kontrol af fx fakturering og at indkrævning af udestående foretages korrekt for at få den bedste indsigt i kunderne. Dette giver ikke kun din virksomhed mulighed for at finde de bedste potentielle kundeemner, men også mulighed for at tilfredsstille nuværende kunder ved at kende til deres data.

Opdateret data giver dig mange fordele

Der er en lang række fordele forbundet med at vaske og kvalitetssikre data. Heriblandt mere effektiv markedsføring, hvor I kan ramme målgruppen præcist samt efterfølgende have statistikker på kampagnerne af langt højere kvalitet. Dertil kan I opnå tidsbesparelser på det manuelle arbejde samt øge både kunder og sælgeres tilfredshed, da ajourførte data leder til kundeanalyser baseret på reelle datagrundlag og dermed bedre indsigter og beslutninger.

En anden fordel forbundet med datavask er, at virksomheder kan mindske den risiko, der er forbundet med kunder, der ikke betaler til tiden, fordi fakturaer ikke sendes til rette vedkommende.

Med kvalitetssikring af data hos Bisnode sikrer du, at din kundedatabase løbende opdateres til højest mulige datakvalitet, så du altid har de nyeste stamdata på dine kunder og kan træffe korrekte datadrevne beslutninger.

Datavask i mange afskygninger

Med datavask kan du bruge din data intelligent og få det fulde overblik over dine kunder, samarbejdspartnere og markedet. Hos Bisnode arbejder vi med datakvalitet under to forskellige løsningsområder. Ved det ene områder beriger vi dine kundedata, så du kan få mere viden om dine kunder. Med dette løsningsområde er vores mål at omdanne data, så det skaber værdi for dig og din forretning. Her kan du styrke din data management og holde data opdateret, du kan kombinere flere datakilder på én gang med ny indsigt, og du får adgang til unik viden om kunderne ved at berige de data, du allerede har. Vores andet løsningsområde handler om at tjekke din datakvalitet. Her får du styr på dine kundeinformationer med automatisk opdaterede data og sparer derved tid på forældede oplysninger. Du får dertil opdaterede data i dit økonomi-, CRM- eller ERP-system, så du undgår dubletter og dobbeltarbejde. Læs mere om vores løsninger for databehandling og god datakvalitet her.

Nysgerrig? Vil du høre mere eller har du spørgsmål?