Stil krav til datakvaliteten - for din egen skyld
I løbet af et år lukker 40.000 virksomheder - enten pga. fusioneringer eller konkurser. Samtidig kommer der ca. 90.000 nye til, hvoraf 2 % lukker igen inden for den første måned af deres levetid. I løbet af en normal måned flytter 7.000 svenske virksomheder, og 6.000 finske virksomheder får ny administrerende direktør. I Danmark skifter 3.500 virksomheder navn, og i Norge skifter 4.000 telefonnummer. Hver dag sker der ændringer, som i løbet af et år betyder, at op til 25 % af informationerne i den gennemsnitlige kundedatabase ikke længere er korrekte.
Med datavask og kvalitetssikring af data sikrer du, at din kundedatabase altid er opdateret med de nyeste ændringer. På den måde kan du være sikker på, at din kundeanalyser baseres på reelle datagrundlag, og du kan effektivisere din markedsføring ved altid at ramme din målgruppe præcist.
Opdateret information er en forudsætning for at kontakte dem, du gerne vil gøre forretninger med. Med Bisnodes integrationsløsning er du sikker på, at dit CRM-system altid er kvalitetssikret og indeholder de nyeste informationer.
Spar tid med en smart dataintegration
- Få opsat processer for automatiserede real-time opdateringer af data fra danske og internationale registre takket være vores partnerskab med Dun & Bradstreet
- Slip for administration og upload af filer til virksomhedens CRM
- Minimer manuel håndtering af CRM-opdateringer, og lad medarbejderne fokusere på deres primære opgaver
Databehandling og kvalitetssikring af data
Op til 40% af den gennemsnitlige kundedatabase består af forkerte oplysninger. Det er kritisk, fordi korrekt data betyder noget for alle i virksomheden. For sælgerne betyder det, at de kan risikere at bruge tid på at ringe til gamle telefonnumre eller personer, der har skiftet stilling, arbejdsplads mm. Faktisk viser undersøgelser, at 20% af sælgeres tid går med at lede efter de rette informationer på dem de ønsker at kontakte. For personer i økonomiafdelingen betyder det, at de kan risikere at fakturere til forkerte adresser og dermed miste rettidige betalinger.
Optimér derfor dine forretningsprocesser med kvalitetsdata, og lad ikke ”gamle” data påvirke dit brand. Med korrekte og kvalitetssikrede data beskytter du dit brand, blandt andet ved at skabe god dialog med kunderne, fordi du kender deres forretning, ved at undgå at personer modtager kampagner flere gange på grund af dubletter og ved at frasortere nyligt reklamebeskyttede virksomheder og personer. Med Bisnodes data er du sikker på, at dit CRM-system er up-to-date, fri for dubletter og altid indeholder de korrekte informationer på dine kunder – i hele verden.