data om personer

Bliv klogere på forbrugerne i din kundedatabase

kom i gang
checkmark.svg

Identificér kundetyperne i din database

checkmark.svg

Kommunikér differentieret og personligt

checkmark.svg

Brug kun tid på korrekte informationer

Sørg for at din kommunikation er spot-on

Sørg for at din kommunikation er spot-on

Hvor godt kender du dine kunder? Ved du fx hvor ofte de flytter? Hvad de stemte til sidste valg? Og om de hellere spiser take-away end at lave det selv?

Med Bisnodes data om forbrugere kan du komme helt tæt på dine kunder og blive klog på deres livsstil, adfærd, interesser og holdninger, og det er her, at du større grad bliver i stand til at differentiere din kommunikation ud mod kunderne. Det bliver altså lettere for dig at sende det rette budskab, til den rette modtager, på det rette tidspunkt og via den rette kommunikationskanal. Og det er noget, der får kunderne til at reagere – når du taler direkte til den enkelte person. 

Dine oplysninger skal være korrekte – det er en forudsætning for succes

Dine oplysninger skal være korrekte – det er en forudsætning for succes

Husk altid at have fokus på datakvaliteten

  • Sørg altid for at have de nyeste kontaktoplysninger på dine kunder, så du er sikker på, at de modtager dine budskaber
  • Kend kunderne så godt som muligt før du kontakter dem – tjek op på deres forbrugertype og find ud af hvordan du bedst får dem i tale
  • Tjek altid om potentielle kunder kan betale deres regninger – ellers er de knap så sjove at sælge til

 

Kommunikation der rammer plet

Kommunikation der rammer plet

Øg nøjagtigheden af dine kampagner

  • Øg nøjagtigheden af dine kampagner
  • Sørg for at du ikke har dubletter i din database, da det er en kedelig ting at sende materiale og faktuaer forkert
  • Tal altid til den enkelte person ved at kende til deres interesser og hobbyer
  • Brug de mediekanaler, som dine kunder typisk bruger, så du lettere når ud til dem med dine budskaber
Husk altid lovgivningen

Husk altid lovgivningen

Hold dig opdateret på, hvordan du håndterer personoplysninger

  • Der er stramme regler omkring markedsføring til privatpersoner – sørg for at overhold dem
  • Kend persondataloven til fulde og hav altid styr på data og dine dataprocesser
  • Husk især at tage højde for de personer, som er på Robinson-liste og altså har sagt nej tak til reklame
Kundecase

intelligent segmentering er vejen frem for FK Distribution

”Sammen med Bisnode sikrer vi vores kunder viden om alle danske husstande. Og med segmenteringsværktøjet Cameo planlægger vi målrettet distribution og reklameomdeling. Med det intelligente segmenteringsredskab kan vi tilbyde vores kunder de bedste distributionsløsninger. Og vi kan rådgive om, hvordan vores kunder rammer deres målgrupper mest præcist”.

Læs mere

Vi hjælper dig gerne med alverdens informationer om danske og internationale forbrugere.

  • Persondata - fulde navn, registreret bopæl
  • Kontaktoplysninger - adresse, fastnet telefonnummer, mobilnummer
  • Forbrugertype - få kendskab til hvilke type dine kunder
  • Bildata - information om hvilke biler dine kunder har
  • Selvstændig erhvervsdrivende - driver dine kunder egen virksomhed
  • Ejendomsinformationer - få kendskab til dine kunders boliger
  • Betalingsevne - er personen registreret som dårlig betaler

Vi hjælper dig med at få den bedste forudsætning for differentieret markedsføring, der rammer plet. 

Behovet for hurtigt at kontrollere og verificere personlige oplysninger bliver stadig vigtigere. Dine kunder ændrer oplysninger hver dag, så du skal arbejde hurtigt for at få alle informationer opdateret. Ellers hjælper vi dig gerne.

  • Få identificeret dubletter i din database
  • Få ryddet op i forældede og forkerte adresseoplysninger
  • Få markeret hvilke kunder de er på Robinson-listen

For løbende at sikre kvaliteten af dine kundeinformationer kan du få opdateringer leveret dagligt, ugentligt, månedligt eller årligt. Vælg den levering, der fungerer bedst for dig og din virksomhed:

  • Integrationsløsning - der sørger for opdateringer direkte i jeres egne systemer
  • Opdateret CSV-fil uploadet via FTP-server
  • Adgang til online database, hvor I selv sørger og henter information

Få et helt klart billede af hvilke persontyper der er repræsenteret i din kundedatabase. Det giver dig mulighed for at lave professionel markedsføring til de forskellige segmenter i din database, og du kan fremadrettet lave kommunikation, som både er personlig og yderst relevant for den enkelte modtager.

I Danmark arbejder vi med segmenteringsværktøjet Cameo, som er en statistisk inddeling af de danske forbrugere. Der er i alt 46 forskellige forbrugertyper, som har hver sine karakteristika.

Læs mere om Cameo typerne i vores Cameo bog

Kom i gang med kundedata

bliv kontaktet

Vil du modtage vores nyhedsbrev?
Ring til os

Ring til os

FÅ RELEVANTE OG TOPAKTUELLE NYHEDER OM TRENDS, TENDENSER OG NYE TILTAG FRA DATAVERDENEN.

FÅ RELEVANTE OG TOPAKTUELLE NYHEDER OM TRENDS, TENDENSER OG NYE TILTAG FRA DATAVERDENEN.

Hver måned beriger vi dig med spændende datanyheder, analyser om erhvervslivet og de danske forbrugere, og du bliver samtidig den første til at få besked, når vi holder nye events og kurser.

  • Dataanalyser
  • Tips & Tricks
  • Forbrugertrends
  • .. og meget meget mere!

Vil du modtage vores nyhedsbrev?

Interesser