data efter dine ønsker

Øg jeres chancer for vækst med analyserede data

Kom i gang
checkmark.svg

Vækst din virksomhed ved hjælp af bedre segmentering af kunderne

checkmark.svg

Effektivisér din markedsføring med målrettede tilbud

checkmark.svg

Fokusér dine indsatser hvor de skaber resultater

Vækst din forretning ved at kombinere data på en smartere måde

Vækst din forretning ved at kombinere data på en smartere måde

Hvordan arbejder du smart med al den viden, du hver dag opsamler om kunderne? I dag ændres forudsætningerne på markedet hurtigere end nogensinde. Det, som var givet i går, er ikke nødvendigvis relevant i morgen. Det betyder, at de faktorer, som påvirker kundernes behov, mønstre og købsbeslutninger, også varierer mere end nogensinde. Det er derfor blevet en forrretningskritisk udfordring, hvis ikke du formår at kende dine kunder på et helt nyt niveau. Og her kommer data ind i billedet.

I Bisnode har vi en ambition om at omdanne data, så de skaber værdi for dig og din virksomhed. Derfor har vi specialiseret os i at kombinere dine interne kundedata med vores eksterne datakilder. Når data analyseres og kombineres på forskellige måder får du blandt andet mulighed for at integrere smarte segmenteringsmodeller direkte ind i din kundedatabase, udarbejde mere komplette og retvisende prognoser og kortlægge det totale potentiale hos dine eksisterende kunder.

Målrettet markedsføring og nye forretninger

Målrettet markedsføring og nye forretninger

Segmentering med høj præcision

  • Kommuniker direkte og nemt med udvalgte kunder takket være segmentering, som er tilknyttet person, husstand og virksomhed.
  • Skab lønsomhed gennem kortlægning af, hvilke kunder der henholdsvis har størst og mindst potentiale.
  • Fokuser markedsføring på de kunder, som er mest sandsynlige købere ved hjælp af en veldokumenteret analysemodel.
Øg lønsomheden med effektiv bearbejdelse af kundeemner

Øg lønsomheden med effektiv bearbejdelse af kundeemner

Kortlæg potentielle kundeemner med effektive analyser

  • Prioriter de mest interessante målgrupper ved hjælp af effektive analysemodeller.
  • Sats på de potentielle kundeemner, der matcher din virksomheds bedste kunder ved hjælp af vores unikke scoringsmodel.
  • Øg share of wallet gennem indsigt i, hvor stor en andel af dine kunderne der køber fra din virksomhed sammenlignet med konkurrenterne.

Mange gange foretages prognoser på baggrund af den historiske udvikling. Men for fortsat at have succes på et marked i forandring stilles der større krav til at kunne forudsige, hvad fremtidens forbrugere kommer til at ville have. Det gælder om fra starten at fortolke informationsstrømme og opdage tendensbrydere og ændrede forbrugsmønstre. For at din virksomhed kan få succes, bliver du nødt til at kortlægge, hvilke data som er forretningskritiske for jer og overveje, hvilke parametre du skal matche den med for at skabe mere pålidelige prognoser. Bisnodes forudsigende analyser hjælper med at kortlægge, hvilke informationer der er smarte for virksomheden, og hvordan de kan anvendes.

De data, som er relevante for virksomheden, tilføjes til de eksisterende oplysninger og giver dermed et mere omfattende beslutningsgrundlag. På den måde skaber din virksomhed forudsætningerne for øget konkurrenceevne og for også at sikre lønsomheden i fremtiden.

Hvis man alene tager udgangspunkt i historiske data, når man udtænker sine forretningsstrategier, betyder det, at man sætter sin lid til relativ statiske informationer og dermed ikke får så meget hjælp til, hvordan forretningspotentialet ser ud på sigt. Virksomheder fusionerer, skifter ejer, bestyrelse og flytter til udlandet. Antallet af medarbejdere stiger, produktsortimentet stiger og råvarepriser ændrer på konkurrencen mellem forskellige lande.

Alle disse informationer er tilgængelige og opdateres hver dag i databaser verden over. Enkeltstående hændelser kan have stor indflydelse på omsætningen og føre til kraftig vækst og nye forretningsmuligheder. Bisnodes analytiske metoder hjælper med at kortlægge forbindelsen mellem disse ændringer og fremtidige potentialer hos de eksisterende kunder. Vi kortlægger, hvor i jeres kundemasse det virkelige omsætningspotentiale findes. Det betyder, at din virksomhed får mulighed for at generere større omsætning, uden at i behøver at jagte nye kunder.

Bisnodes scoring indebærer, at vi foretager en grundig analyse af en udvalgt kundegruppe. Ved at kortlægge hvilke kunder som kan lide virksomheden i dag, kan vi opbygge en analysemodel, der med stor nøjagtighed udpeger, hvilke kunder der med stor sandsynlighed kommer til at kunne lide virksomheden i morgen. Det samme gælder at forstå, hvilke kunder der ikke scorer virksomheden så højt, og dermed hvilke kunder det ikke er så smart rent ressourcemæssigt at bruge tid på.

Vores scoringmodel går ud på at sammenligne virksomhedens kundedata og derefter give personer point alt efter, hvor sandsynligt det er, at de vil blive kunder, købe mere eller  helt springe fra. Med udgangspunkt i virksomhedens kundedata skaber vi en unik model for den enkelte virksomhed. På den måde får du svar på, hvilke kunder der befinder sig i risikozonen, og hvilke kunder der har stort potentiale for kryds- og mersalg. Scoringen kan også tilpasses til personer, som ikke findes i jeres eksisterende kundeportefølje og kan dermed være et brugbart værktøj til nye salg. Ved at vores analyse går i dybden og vurderer detaljerne får du tydelig rådgivning i, hvordan du skal prioritere blandt dine kunder, og hvordan du bedst skaber nye forretninger.

Vil du have noget helt specifikt viden om dine kunder?

Ring til os

Ring til os

Bliv kontaktet

Vil du modtage vores nyhedsbrev?
Få relevante og topaktuelle nyheder om trends, tendenser og nye tiltag fra dataverdenen.

Få relevante og topaktuelle nyheder om trends, tendenser og nye tiltag fra dataverdenen.

Hver måned beriger vi dig med spændende datanyheder, analyser om erhvervslivet og de danske forbrugere, og du bliver samtidig den første til at få besked, når vi holder nye events og kurser.

  • Dataanalyser
  • Tips & Tricks
  • Forbrugertrends
  • .. og meget meget mere!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få relevante og topaktuelle nyheder om trends, tendenser og nye tiltag fra dataverdenen.

Data er et vidt begreb - derfor har vi delt vores nyhedsbreve op. Fortæl os derfor gerne hvad du vil modtage nyheder om!