Automatiseret risikostyring 

Gør det let at kreditvurdere alle virksomhedens kunder

kom i gang
checkmark.svg

Optimer kreditbeslutningerne med korrekte oplysninger om kunderne

checkmark.svg

Undgå kredittab ved kontinuerlig overvågning af kunder

checkmark.svg

Arbejd med compliance og overhold altid lovgivningen

Vær på forkant - følg med i dine kunders kreditværdighed

Vær på forkant - følg med i dine kunders kreditværdighed

Mange kunder shopper rundt mellem leverandører, og de bliver stadig mindre og mindre loyale. Derfor er det med at fange kunderne idet, de udviser opmærksomhed for din virksomhed. Ellers er de væk igen. Dog skal økonomien altid være på plads, førend du blot efterlever en kundes ønsker og krav. Rigtig mange virksomheder oplever nemlig, at kunderne slet ikke kan betale, når det kommer til stykket. Her er det, at du skal kunne spotte de dårlige betalere, før du yder kredit. Og så efterfølgende holde et vågent øje med alle de ændringer, der sker hos dine kunder. Alle ændringer kan, i hvert fald dem der kan relateres til økonomien, nemlig betyde, at virksomheden er på vej ud i betalingsproblemer.

Med adgang til de helt rigtige informationer, kan du reagere i tide og gøre en aktiv indsats for ikke at tabe penge på de virksomheder, som pludselig kommer i betalingsproblemer. Samtidig kan du forebygge samarbejde med virksomheder, som handler i uoverensstemmelse med lovgivningen. Du får altså den bedste forudsætning for hurtig og effektiv kredithåndtering og for at bremse eventuelle tab. 

Med Bisnodes automatiserede risikohåndtering får du overblik over, hvad der foregår hos dine kunder, og du bliver varslet, hvis der indtræffer noget vigtigt, så du nemt og fleksibelt kan reagere på en forøget kreditrisiko. 

Effektivisering af risikohåndteringen med automatiserede beslutninger

Effektivisering af risikohåndteringen med automatiserede beslutninger

Skab overblikket over din kreditrisiko

  • Indgå hurtigere aftaler ved at have en nem og tilgængelig kreditvurderingsprocedure
  • Gør kreditprocessen automatisk og få frigivet tid og ressourcer.
  • Opsæt smarte kreditregler så alle i virksomheden nemt kan kreditvurdere en kunde
Vær opdateret om dine kunders kreditværdighed - altid

Vær opdateret om dine kunders kreditværdighed - altid

Træf sikre, velbegrundede og automatiserede beslutninger

  • Undgå tab ved hjælp af tidlige advarselssignaler, når der sker ændringer hos dine kunder.
  • Få overblik over din samlede risiko ved hjælp af løbende informationsmails.
  • Gør din kreditprocedure fleksibel og nem at forstå for alle i virksomheden.
Husk altid lovgivningen

Husk altid lovgivningen

Reducer risikoen for tab og dårlig omtale

  • Beskyt din virksomhed ved at holde et vågent øje med lovgivningen og branchespecifikke regelsæt
  • Tag hurtige og sikre beslutninger, fordi du har sikret, at din virksomhed efterlever alle gældende krav og specifikationer
  • Strømlin dine processer for overholdelse af global lovgivning og bliv den foretrukne leverandør på tværs af landegrænser
Kundecase

ok har stor succes med automatiseret kreditstyring

I OK har vi implementeret helt nye processer for oprettelse af kunder og for kreditvurdering baseret på data fra Bisnode. Det har vi gjort for at forbedre hele vores datakvalitet og for at sikre, at vi altid har de nyeste og mest korrekte informationer om vores kunder og deres økonomiske situation.

Læs mere

Med Bisnodes kreditløsninger ved du, når der sker ændringer i dine kunders økonomi, og hvornår det er tid til at reagere. Gør din overvågning automatisk og vær sikker på, at du hele tiden får opdaterede informationer. Det hjælper dig med at kreditvurdere alle kunder på samme grundlag og vilkår, og du mindsker din risiko for tab på dårlige betalere.

Få helt automatisk besked om:

  • Konkurser
  • Fusioner og opkøb
  • Nye regnskaber
  • Ændringer i kreditmax og i kreditrating
  • Navne- og adresseændringer
  • Nye personer i direktionen og bestyrelsen

Med Bisnodes løsninger bestemmer du selv, hvilke kunder og leverandører der skal overvåges. Takket være en smart overvågningsfunktion får du løbende overblik over og opdateringer om dine kunder. Du skal ikke manuelt tjekke op på noget, informationerne kommer til dig helt automatisk. Overvågningen tager udgangspunkt i dine egne kreditregler, så beslutningerne bliver truffet korrekt hver gang, og I undgå lange inkassosager og alt for mange udestående.

Du kan få leveret informationerne præcis, som du gerne vil, og du kan få dem implementeret direkte ind i dine egne systemer.

Læs mere om kreditovervågning

Du kan vælge at få alle kreditinformationer samt viden om personer, der er registreret på PEP-lister og sanktionslister integreret ind i dine egne systemer. På den måde har du altid de informationer du skal bruge for at kreditvurdere og baggrundstjekke en given kunde lige ved hånden. Og du sikrer, at alle i virksomheden forholder sig til lovgivningen og til den økonomiske risiko, der er forbundet med nye kunder. 

 

Lær mere om Compliance Læs mere om automatiserede kreditbeslutninger

Har du kunder i udlandet? 
Vi har adgang til internationale virksomhedsdata, som hjælper dig med at træffe de rigtige kreditbeslutninger, uanset hvor i verden dine kunder er fra. 

I samarbejde med Dun & Bradstreet kan vi fx hjælpe dig i gang med løsningen D&B Data Integration Toolkit, som giver dig mulighed for automatisering af kreditprocedurer. Globale kundedata bliver integreret direkte i dine egne systemer, og du får adgang til et hav af virksomhedsoplysninger på en yderst omkostningseffektiv måde.

Læs mere om D&B Data Integration Toolkit

\

Kom i gang med at arbejde med automatiseret risikostyring

Ring til os

Ring til os

Bliv kontaktet

Vil du modtage vores nyhedsbrev?