Søg

Få et 360-graders kundeoverblik


Data er ikke bare et virvar af ubrugelige informationer – data er fremtidens vej til vækst. Uden ordentlige, strukturerede og gennemsigtige data om dine kunder, vil du stå forrest i køen til en opsigelse, en afmelding eller som minimum en illoyal kunde. En grundlæggende forudsætning for at opnå succes er at forstå dine kunder, deres adfærd og deres behov.

 



 

 


Det er desværre ikke så lige til, som det lyder - især ikke i en verden, hvor alting forandrer sig fra dag til dag. Når du skal kortlægge, hvor potentialet ligger, både blandt eksisterende kunder og potentielle kundeemner, er første step at få identificeret, hvem dine kunder er. Først når du ved det, kan du skabe målrettede tilbud, effektivisere markedsføringen og nå ud til dem via relevante kanaler.

 

foto2.png

Men hvor meget ved du egentlig om dine kunder?

At tilpasse sine produkter og ydelser til specifikke målgrupper er ikke noget nyt. Alt for ofte ser vi desværre bare at hovedvariablerne der bliver brugt til selektering er køn, alder og demografi - det kan gøres meget smartere. For som vi alle ved, kan der være stor forskel på 20 årige drenge og 50 årige kvinder, selvom de bor i samme by. 

For virkelig at lære sine kunder at kende, skal man gå et spadestik dybere

  • Hvad er deres interesser, livstil og politiske holdninger?
  • Hvor meget tjener de?
  • Har de har børn, bor i hus eller lejlighed?
  • Hvordan er deres købsadfærd?

 

 

Det er dog de færreste virksomheder, der kender sine kunder så godt at de har det fulde indblik i kundernes sociale status, hobbyer og ved om de foretrækker hund frem for kat, eller Nissan frem for Audi. Her er det, at Bisnode kommer ind i billedet. 

Det er heldigvis meget lettere end det lyder

Vi har nemlig allerede kortlagt hele Danmarks befolkning udfra deres husstand. Vi har identificeret 46 forskellige typer af husstande - kernefamilier, storbyens puls og aktive ældre er blot nogle af de typer man støder på. Segmenteringsværktøjet kalder vi CAMEO, og er ideelt til profilering, segmentering og målretning mod det danske forbrugermarked. 

Vil du høre mere om vores CAMEO værktøj?

 

 

Nysgerrig? eller vil du høre mere?

Udfyld venligst formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt.