Telebranchen oplever p.t. store forandringer. For at kunne opfylde kundernes forventninger, finde nye indtægtskilder og opretholde konkurrenceevnen bliver mange teleselskaber nødt til at tilpasse deres produkter og kommunikation til kunderne.
En forudsætning for dét er, at selskabet kan reagere lynhurtigt på ændringer i kundeadfærd og forstå, hvad kunderne efterspørger. Det kræver i stigende grad, at man er i stand til at analysere store datamængder og tilpasse sig de fund, der gøres i dataarbejdet. Først når flere forskellige datakilder krydses med hinanden og intern viden mikses med eksterne informationer, bliver data rigtig spændende. Det er her du får viden, som kan bruges til at imødekomme kunderne på deres betingelser.
Det kan virke svært og uoverskueligt, når datamængder bliver mere komplekse. Men med de rette værktøjer og med ny information får du helt nye muligheder. Med knivskarpe analyser og en forståelig visualisering af data får du et stort potentiale for at øge konkurrenceevnen, udvikle innovative produkter samt effektivisere dine salgs- og markedsføringsaktiviteter.