Finansielle virksomheder står lige nu over for store udfordringer. Der kommer hele nye internationale aktører til, nye lovgivningsmæssige ændringer, og samtidig ændrer kundernes adfærd sig i takt med digitaliseringen.
Både private og erhvervskunder skifter i stigende grad bank og er ikke lige så loyale, som de var før i tiden. For at skabe tilfredse kunder er det blevet vigtigere end nogensinde før at lytte omhyggeligt til kundernes behov. Ved at gøre det kan kommunikationen effektiviseres og differentieres og kunderne kan blive påvirket på det helt rigtige tidspunkt. Når konkurrencen øges og regler strammes, kræver det samtidig, at serviceniveauet højnes - der skal leveres højere kvalitet, lidt hurtigere.
Men med flere udfordringer, kommer der ofte også flere muligheder. Med adgang til relevant data og de rette værktøjer er der potentiale for at øge konkurrenceevnen og være et skridt foran, da du skille dig ud i mængden af udbydere, fordi du taler kundernes sprog. Fokuserer du på at behandle og anvende de store datamængder, du har til rådighed, kan du effektivisere processer, træffe intelligente beslutninger og bruge tiden på de rette kunder.