Artikel Datadrevet markedsføring

Lad smart data hjælpe dig med at lære dine kunder endnu bedre at kende

01 maj 2017

Jesper og Eva vil med 63 % sandsynlighed flytte sammen inden for de næste to måneder – og med 74 % sandsynlighed vil de lede efter en større bolig. Ved hjælp af smarte dataanalyser er det i dag muligt at forudse, hvordan dine kunder reagerer i fremtiden. Men for at få den indsigt kræver det, at du gør op med den traditionelle metode – den klassiske målgruppemodel.

Der er en grund til, at mange virksomheder oplever, at det bliver sværere og sværere at komme i kontakt med sin målgruppe - der er nemlig sket en adfærdsrevolution. Det, som forhen var ”normalt”, er nu mere kompliceret, og derfor bliver du nødt til at gentænke din måde at lave markedsføring på. Så hvad indebærer denne hurtige forandring for virksomheder og deres måde at nå ud til deres kunder på? Kan data og smart analyse være løsningen?

I lang tid har virksomheder segmenteret deres kunder på samme måde. Ved hjælp af køn, alder og indkomst har man forsøgt at udvikle produkter og tjenester, der passer til forbrugerne. Men i dag har en 30-årig kvinde ikke nødvendigvis særlig meget til fælles med sine jævnaldrende. Det siger Michael Glavind, som arbejder med kunde- og markedsanalyser hos Bisnode.

Ulrika Gimerby, Bisnode
"For at forstå vores kunder bliver vi nødt at se på de bløde værdier. Vi bliver nødt til at tage udgangspunkt i, hvilken type person vores kunde er, hvor i livet han eller hun befinder sig m.v. Først da kan vi rigtig kommunikere med de kunder, vi ønsker at nå ud til".

Michael Glavind, Analytiker hos Bisnode

Potentialevurdér dine kunder og fokusér på at udvikle dem

Potentialevurdér dine kunder og fokusér på at udvikle dem

Plej dine eksisterende kunderelationer

  • Styrk dialogen med dine kunder med datadrevet markedsføring
  • Maksimer indtjeningen med større andele af mersalg og krydssalg
  • Øg kundetilfredsheden og hold på flere af dine kunder
Læs mere