Artikel

Gennemslagskraftig velgørenhed

23 mar 2017

NGO-verdenen er begyndt at få øjnene op for alle de muligheder, der ligger gemt i data. Mange af de danske velgørenhedsorganisationer er rigtig dygtige til at gentænke deres aktiviteter, og der er opstået et helt nyt behov for at udvikle og udnytte de løsninger, de har i dag. Fakta er også, at de humanitære organisationer er utrolig dygtige til at tænke i nye muligheder samt holde fast i strategier. Når de kommer op med nye idéer og får præsenteret nye muligheder, tager det dem sjældent lang tid at definere potentialet og føre tiltagene ud i livet. Det gør det utrolig sjovt og spændende for os som datasamarbejdspartner, fordi vi skal løbe ekstra hurtigt og får mulighed for at udfolde os datamæssigt.

Vi har igennem de sidste par år besøgt de fleste humanitære organisationer. Her oplever vi, at mange af organisationerne har dataforespørgsler, hvor vi må tænke ”out of the box”. Vi har derfor udviklet og tilpasset dataløsninger til den enkelte NGO, men hvor tankegangen kan bruges af flere. For selvom vi ser, at NGO’erne deler erfaringer med hinanden, så vil hver organisation også gerne være unik i deres approach til at indsamle penge og skabe nye medlemmer.

Vi plejer at sige: Hvis du kan drømme det, kan vi bygge det.
Dette har vist sig at holde stik i mange tilfælde, og fx har vi arbejdet med drømme som dem her for de danske NGO’er:

ngo-mindre.png

 

1. Eva Jensen er vores ældste og mest loyale medlem - vi vil gerne have mange flere medlemmer som hende.

2. Vi vil gerne fortælle vores medlemmer om præcis de projekter, som har deres interesse. Vores medlemsdatabase spænder vidt, og vi vil gerne have mere klarhed over, hvilke persontyper der støtter hvad. Fx om Susan helst vil donere til hungersnød i Zambia eller til nødhjælpsarbejde i Sydøst Asien.

3. Vi ser vores medlemmerne som gode venner, og derfor vil vi gerne pleje og vedligeholde dem. Vi vil derfor altid gerne vide, hvor de bor, og hvordan vi lettest kontakter dem.

4. Vi vil gerne optimere vores indsamlinger, så vi koncentrerer os om de områder, hvor vi kan få flest donationer.

Alle de drømme kan realiseres ved hjælp af intelligent dataarbejde. Vi tilpasser og twister løsningerne undervejs, så vi sikrer, at udbyttet bliver målbart og effektuerbart for den enkelte organisation.

Vi bygger analyser baseret på den viden, vi har om de danske forbrugere og den unikke information, der ligger gemt i NGO’ernes medlemsdatabaser.  Rent erfaringsmæssigt ved vi nemlig, at det typisk er nogle specifikke typer af personer, der giver donationer til humanitære

Vil du høre mere om mulighederne for at arbejde intelligent med data?

Send e-mail

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få relevante og topaktuelle nyheder om trends, tendenser og nye tiltag fra dataverdenen.

Data er et vidt begreb - derfor har vi delt vores nyhedsbreve op. Fortæl os derfor gerne hvad du vil modtage nyheder om!