Søg

Gratis seminar: Etiske og moralske overvejelser i arbejdet med data

Få gode råd og tips til, hvordan du sikrer en vækstskabende markedsføring uden at gå på kompromis med datapolitik og dataetik.

Tilmeld dig her Se dagens agenda

Kom til gratis seminar om etiske og moralske overvejelser i arbejdet med data onsdag den 18/3. 

Få gode råd og tips til, hvordan du sikrer en vækstskabende markedsføring uden at gå på kompromis med datapolitik og dataetik

Hvis du arbejder med marketing, så har du sandsynligvis oplevet GDPRs indflydelse på dine taktikker og aktiviteter. Du ved, at GDPR regulerer, hvad du må, men du har muligvis også stødt på, at der er masser af fortolkningsmuligheder.

Med dette gratis formiddagsseminar tilbyder vi dig, der arbejder med marketing og kampagneplanlægning, en mulighed for at dykke ned i datadilemmaerne og -udfordringerne. Vi vil give dig konkrete indspark og anbefalinger til, hvordan vækst og dataetik kan gå hånd i hånd. Det er vores håb, at du tager hjem med nogle værktøjer til at sikre en endnu mere korrekt og dermed stærkere markedsføring.

Hvor og hvornår?

  • Seminaret holdes onsdag den 18. marts 2020 fra kl. 08.30
  • Adressen er Gyngemose Parkvej 50, 14 sal – 2860 Søborg (gratis parkering)

Seminaret er gratis, men vi har dog et no show fee på kr. 500,- hvis du ikke melder afbud. 


Hvem er seminaret relevant for?

Seminaret er relevant for dig, der arbejder med markedsføring og kampagneplanlægning. Det gælder både dig, der arbejder med B2C og B2B. Mange glemmer, at der også er persondata i B2B-data (fx beslutningstagere og enkeltmandsvirksomheder).

Tilmeld dig her

 

4hep.png

Skarpe eksperter stiller skarpt på dataetikken

Vi har teamet op med nogle af de skarpeste hjerner og stiller bl.a. spørgsmålene:

  • Hvad er lovligt, og hvad er moralsk rigtigt? Og skal/kan man overhovedet sondre?
  • Hvad er de gode guidelines og råd, når man skal udvikle og implementere en intern datapolitik?
  • Hvad er etikken i data? Altså den del, der kommer efter selve regelsættet?
  • Hvordan vækster vi vores forretning samtidig med at vi sikrer, at data er etisk korrekte?
 

Dagens program

08:30 - 09:00 Registrering, morgenmad og networking
   
09:00 - 09:45 Indlæg af Heidi Hoelgaard Sørensen, DAHL Advokatpartnerselskab
  Heidi vil i sit indlæg komme med sine fornemmeste anbefalinger til, hvad du som marketing fagperson skal være særlig opmærksomhed på, når du arbejder og anvender kundedata i det daglige.
   
09:45 - 10:30 Indlæg af Thomas Brenøe, Forsikring & Pension
  Med udgangspunkt i virkelige cases vil Thomas give dig indspark til, hvordan du sikrer, at beslutningerne bliver taget de rigtige steder, og hvordan du får de etiske overvejelser med i beslutningsprocessen.
   
10:30 - 10:40  Kort pause
   
10:40 - 11:15 Indlæg af Roksana Moore, Bisnode (indlæg på engelsk)
  The EU Commission believes that there is still apathy in the market and therefore scope improvement. The problem is cookies and e-marketing. But what is the EU hoping to achieve with e-privacy and what are the business implications?
   
11:15 - 11:30    Opsamling, spørgsmål og tak for i dag
   

Du kan glæde dig til at møde

Heidi Hoelgaard Sørensen, Specialistadvokat hos DAHL Advokatpartnerselskab

Heidi Hoelgaard Sørensen har igennem hele sin karriere beskæftiget sig med databeskyttelse, og hun kan nærmest alle grundstenene i persondataforordningen i søvnen.

Heidi har fingeren på pulsen, når det kommer til den nyeste udvikling indenfor GDPR. Hun vil i sit indlæg komme med sine fornemmeste anbefalinger til, hvad du som marketing fagperson skal være særlig opmærksomhed på, når du arbejder og anvender kundedata i det daglige. Heidi vil desuden sikre, at du ikke begår de samme fejl, som de virksomheder, der er kommet i fedtefadet efter GDPR er trådt i kraft – hun tager os nemlig igennem faldgrupper og væsentlige læringspunkter ved de seneste afgørelser, Datatilsynet har nedfældet.

Tomas Brenøe, Vicedirektør hos Forsikring og Pension

Thomas Brenøe er en erfaren herre trods sin relativt unge alder. På cv’et står der bl.a. konstitueret landsretsdommer og vicedirektør for Finanstilsynet. I dag er Thomas vicedirektør for Forsikring og Pension. Iflg. Thomas er juraen slet ikke på plads endnu ift. de mange nye muligheder for databrug, og mens den ikke er det, skal du se dig for. Med udgangspunkt i virkelige cases vil Thomas give dig indspark til, hvordan du sikrer, at beslutningerne bliver taget de rigtige steder, og hvordan du får de etiske overvejelser med i beslutningsprocessen. Når du har hørt Thomas’ oplæg, tør vi godt love, at du har en solid fornemmelse for, hvordan du både sikrer bundlinje og image i arbejdet med datadrevet marketing.

Roksana Moore, Data Protection Officer hos Bisnode

The General Data Protection Regulation (GDPR) was a regulatory response to market abuse of personal data and legal abstinence from European businesses. The old Directive did not have the bite needed to ensure that businesses took the processing of personal data seriously and national disparity in data protection law across Europe brought its own challenges to those multinationals who operate across borders.  25th May 2018 saw the dawn of a new information management age – and the implementation of the long awaited GDPR. Still, these changes were not enough, and the EU Commission now believes that there is still apathy in the market and therefore scope improvement. The problem this time is cookies and e-marketing. But what is the EU hoping to achieve with e-privacy and what are the business implications?

Tilmeld dig her